مدیر جهاد کشاورزی ایوان ازپیش بینی برداشت هشت هزار تن گندم درسال95 خبرداد.
کد خبر: ۲۴۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 14 June 2016
مدیر جهاد کشاورزی ایوان ازپیش بینی برداشت هشت هزار تن گندم درسال95 خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛عباس سرتنگی اظهار کرد: چهار هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی و دیم قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته چهار هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد و پیش بینی می شود امسال هشت هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار است.

سرتنگی تاکید کرد: با توجه به اقدام های کارشناسی و کاشت فنی محصول گندم و همچنین تغییرات آب و هوایی و بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، برداشت گندم با افزایش 100 درصدی همراه است.

وی با اشاره به آمادگی این شهرستان برای سهولت در امر برداشت و خرید گندم گفت: با هماهنگی شورا و کمیته برداشت گندم برای تسهیل در این کار 2 مرکز خرید در بخش زرنه و کل کل برای خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان پیش بینی شده است.

سرتنگی با بیان اینکه هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت 12 هزار و 700 ریال و هر کیلوگرم جو 10 هزار و 28 ریال از کشاورزان خریداری می‌شود، افزود: پیش بینی می شود هشت هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

وی اضافه کرد: تاکنون 2 هزار و 935 تن جو نیز از کشاورزان خریداری شده است ولی برای نگهداری گندم از فضای باز و برای نگهداری جو نیز از سیلوهای کل کل، زرنه و کلان استفاده می شود.

در شهرستان 50 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری ایلام، سال زراعی جاری چهار هزار هکتار اراضی دیمی و 500 هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته است.

** عملیات اجرایی راهدار خانه شهر میمه آغاز شد

رئیس اداره راه و شهرسازی بخش زرین آباد در شهرستان دهلران از آغاز عملیات اجرایی ساخت راهدارخانه میمه خبر داد.

شکر اله رسمتی اظهار کرد: این راهدارخانه در محل ورودی شهر میمه در زمینی به مساحت 2 هزار و 150 متر مربع احداث می شود.

وی از تسطیح زمین و شروع عملیات فونداسیون این راهدارخانه خبر داد و افزود: برای تکمیل و تجهیز این راهدارخانه اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال نیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زرین آباد با اشاره به کوهستانی بودن و برفگیر بودن بخش های زرین آباد و سراب میمه و از طرفی استفاده سه شهرستان دهلران، آبدانان و ملکشاهی از مزایای این راهدارخانه گفت: این راهدارخانه نقش مهمی در خدمات رسانی ضروری در مواقع بحرانی ایفا می کند.

رستمی بر ضرورت توجه به تامین اعتبار مورد نیاز برای این راهدارخانه از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان تاکید کرد.

** کار اجرایی پارک ملت شهر مهر ملکشاهی آغاز شد
شهردار مهر گفت: پروژه احداث پارک ملت این شهر با هدف افزایش سرانه فضای سبز و رفاه شهروندان آغاز شد.
جلال الدین محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و با اعتبار 17 میلیارد ریال احداث می شود.
شهردار مهر اظهار کرد: تمام تجهیزات و امکانات لازم از جمله وسایل بازی برای این پارک خریداری شده است و امیدواریم تا هفته دولت این پروژه به بهره برداری برسد.
محمدی افزود: زمین چمن مصنوعی شهر مهر نیز با هزینه 2 میلیارد ریال در حال ساخت است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
شهردار مهر با اشاره به دیگر اقدام های خدماتی و عمرانی شهرداری مهر در سال جاری گفت: خیابان ها و معابر شهری با چهار میلیارد ریال اعتبار روکش آسفالت شد و موزاییک فرش پیاده روهای شهر به مساحت 6 هزار متر مربع نیز در حال انجام است.
شهر مهر مرکز بخش گچی از توابع شهرستان ملکشاهی و در فاصله 10 کیلومتری شهر ارکواز قرار دارد.

** عملیات اجرایی طرح تسطیح چهار هزار هکتاری اراضی دهلران شروع شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی دهلران از شروع عملیات اجرایی طرح تسطیح و تجهیز اراضی دشت اکبر و بیات دهلران در سطح چهار هزار هکتار خبرداد.

تورج کرمی اظهار کرد: این طرح با مدت پیمان 2 ساله و با اعتباری بالغ بر 400میلیارد ریال شروع شده است.

وی تسطیح و کانال کشی در راستای افزایش سطح زیرکشت و بهره وری و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید در واحد سطح، کمک به اشتغال و استفاده بهینه از منابع آب را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: با بهره برداری از این طرح تحول عظیمی در حوزه کشاورزی و تولید و اشتغال منطقه ایجاد خواهد شد.

کرمی با اشاره به بیش از 100 هزار هکتار اراضی قابل کشت در این شهرستان تاکید کرد: دهلران قطب کشاورزی استان ایلام در تولید اکثر محصولات کشاورزی است.

در شهرستان دهلران با بیش از 100 هزار هکتار اراضی قابل کشت و بیش از 12 هزار بهره بردار، سالانه بیش از نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام تولید می شود تا این شهرستان بعنوان قطب کشاورزی استان ایلام مطرح باشد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار