از شهروندان درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان از سوپرمارکت‌ها و مکان‌های غیربهداشتی که اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند، خریداری نکنند.
کد خبر: ۲۴۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 12 June 2016
رئیس اتحادیه قنادان همدان با بیان اینکه شیرینی «انگشت‌پیچ» دارای قدمت 200 ساله است، گفت: بازار انگشت‌پیچ در ماه رمضان داغ بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

به گزارش ایسنا، محمد ارغوان، تصریح کرد: انگشت‌پیچ یکی از سوغاتی‌ها و شیرینی‌ پرطرفدار همدان است که طی دو سال گذشته به ثبت ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم در تمام ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان از انگشت‌پیچ بی‌نظیر است، افزود: انگشت‌پیچ در تمام قنادی‌های همدان تهیه و توزیع می‌شود.

ارغوان اظهار کرد: در کنار انگشت‌پیچ، سوغاتی‌های دیگری مانند کماج، شیرمال، حلوا زرده و حلوا لوزی نیز وجود دارد که به ثبت ملی رسیده‌اند و مردم برای سوغات به استان‌های دیگر صادر می‌کنند.

وی در خصوص مواد اولیه انگشت‌پیچ گفت: این ماده غذایی خوشمزه از شکر، سفیده تخم‌مرغ و گلاب تشکیل شده و قیمت هر کیلو از آن معادل 10 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

ارغوان با تاکید بر اینکه سوغاتی‌های به ثبت ملی رسیده همدان دارای طعم منحصر به‌فردی هستند، اعلام کرد: به دنبال ایجاد یک بسته‌بندی شکیل و متحدالشکل برای صدور سوغاتی‌های همدان به سایر نقاط کشور هستیم.

زولبیا و بامیه خود را از مراکز صنفی و بهداشتی تهیه کنید

رئیس اتحادیه قنادان همدان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در مکان‌های زیرزمینی و غیربهداشتی می‌کنند، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان از سوپرمارکت‌ها و مکان‌های غیربهداشتی که اقدام به فروش زولبیا و بامیه می‌کنند، خریداری نکنند.

وی به افزایش هزار تومانی قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته اشاره و تصریح کرد: به مناسبت ماه رمضان و موافقت همه قنادان هر کیلو زولبیا و بامیه با هزار تومان تخفیف به فروش می‌رسد به عبارت دیگر زولبیا و بامیا کیلویی 9 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

 
 «انگشت‌پیچ»، یکی از شیرینی‌های پرطرفدار همدانی‌ها در ماه مبارک رمضان و از سوغاتی‌های استان همدان است.

انگشت‌پیچ نوعی شیرینی به صورت مایعی غلیظ همچون عسل است و به رنگ سفید بوده و آن طعم شیرین است و ظاهرا ترکیبی از عسل و مواد اولیه گز است و باید همانند عسل آن را با نان لقمه و میل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار