کد خبر: ۲۴۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷ 12 June 2016
به گزارش ایرنا رضا اصلی شهرکی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: 100 پایگاه جذب حامی جدید در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که افراد خیر و نیکوکار می توانند حامی یک یا چند یتیم شوند.
وی ادامه داد: 23 هزار حامی از کودکان بی سرپرست تاکنون جذب کمیته امداد امام خمینی (ره) شدند که در این راستا به خیران بیشتری نیاز است.
وی با اشاره به طرح دیدار با محرومان در ماه مبارک رمضان افزود: 2 هزار و 200 نفر تا کنون در این طرح در استان سر سفره افطار پذیرایی شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح همیان مولا که به تمسک از امام حسن(ع) انجام می شود، افزود: 15 هزار نفر در این طرح پیش بینی شده تا به آنها سبد کالا داده شود.
شهرکی گفت: 70 هزار نفر غذای گرم در سال گذشته بین نیازمندان توزیع شده که امسال پیش بینی می شود به 300 هزار نفر برسد.
وی ادامه داد: بسیاری از ادارات استان نیز قبول کردند که تعدادی از محرومان را در ماه مبارک رمضان غذای گرم دهند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان 6 درصد کل نیازمندان کشور را دارد که این مقدار بسیار بالا بوده و نیازمند مشارکت بیشتر مردم و خیران استان است.
وی با اشاره به بالا بودن یتیم در سیستان و بلوچستان افزود: بحث تصادفات جاده ای با 70 درصد فوت بیشترین مقدار یتیم در این استان را دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولان به جاده ها و فرهنگ ترافیک است.
وی گفت: چهار هزار و 950 نفر از مددجویان کمیته امداد سیستان و بلوچستان در سالجاری بالغ بر هشت میلیارد ریال کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مبلغ با اولویت مناطق محروم به مددجویان استان پرداخت شده است.
شهرکی خاطر نشان کرد: سه هزار و 50 نفر مددجو استان در سالجاری هدیه ازدواج دریافت کردند.
وی بیان کرد: سرانه پرداخت هدیه ازدواج به فرزندان پسر مددجویان تحت پوشش این نهاد به ازای هر نفر پنج میلیون ریال و فرزندان دختر نیز 20 میلیون ریال بوده است.
هم اینک بیش از 265 هزار نفر در قالب 107 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان زیر پوشش خدمات مستمر این نهاد هستند که 11 درصد جمعیت استان را شامل می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار