کد خبر: ۲۴۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 11 June 2016
رئیس اداره محیط زیست بابل گفت: با وجود مشکلات زیست‌محیطی و بحث زباله که شهرهای شمالی با آن مواجه هستند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مردم و سازمان‎های مردم‎نهاد را می‌طلبد.

تابناک مازندران/ رئیس اداره محیط زیست بابل اظهار کرد: نشست با واحدهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه «شهر من» با هدف شناخت مردم نسبت به اهمیت محیط زیست و مسؤولیت‌پذیری بیشتر مسؤولان ذی‌ربط در حوزه حفاظت از محیط زیست از جمله برنامه‌محوری در هفته محیط زیست بود.

نعمت‌الله قنبری افزود: با وجود مشکلات زیست‌محیطی و بحث زباله که شهرهای شمالی با آن مواجه هستند حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی، مردم و سازمان‎های مردم‎نهاد را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: اداره محیط زیست بابل به جد پیگیر مسائل زیست‌محیطی بوده و با متخلفان این حوزه برخورد جدی دارد.

رئیس اداره محیط زیست بابل با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته تعداد کل متخلفان محیط زیست را 103 مورد و تعداد کل تخلف را 98 مورد برشمرد و ادامه داد: تعداد صید غیرمجاز آبزیان 856 قطعه، صید غیرمجاز پرندگان 136 مورد، شکار غیرمجاز پستانداران 6 مورد، زنده‌گیری پرندگان هشت مورد، زنده‌گیری پستانداران دو مورد، شروع به شکار و صید غیرمجاز 27 مورد، تعداد سلاح غیرمجاز کشف‌شده 28 مورد، تعداد سلاح مجاز کشف‌شده 53 مورد، ادوات و وسایل کشف‌شده 40 مورد، آلودگی زیست‌محیطی گزارش شده 41 مورد، تخریب محیط زیست 9 مورد، تعداد پرونده مختومه شده را 33 مورد و تعداد پرونده در دست اجرا را 46 مورد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد پایش‌های انجام‌گرفته، 561 مورد و نمونه‌برداری نیز 110 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد بازدید از مراکز درمانی 54 مورد، نمونه‌برداری 88 مورد، پایش از رودخانه 30 مورد و پایش از آب‌بندان 15 مورد بوده است.

قنبری یادآور شد: تعداد واحدهای مشمول خوداظهاری 45 واحد بوده که تاکنون 23 واحد خوداظهاری را انجام دادند.

وی تعداد واحدهای آلاینده معرفی‌شده به مراجع دادستانی را 9 واحد برشمرد و اضافه کرد: تعداد آرای صادره چهار مورد بوده که هر چهار واحد محکوم شدند.

رئیس اداره محیط زیست بابل با اشاره به اینکه به 45 واحد نیز اخطار رفع آلودگی داده شد، افزود: تعداد اخطاریه دستور به تعطیل 22 مورد، تعداد پرونده در جریان دو مورد، تعداد واحدهای پلمب‌ شده چهار واحد و یک مورد نیز فک پلمب داشتیم.

وی از بررسی 50 مورد پرونده قضایی برای افرادی که شکار و صید غیرمجاز داشتند خبر داد و اضافه کرد: تعداد افراد معرفی به دادگستری بابت شکار و صید 104 مورد و تعداد متخلفان که محکوم شدند 41 مورد بوده است.   

قنبری تعداد افرادی که بابت سلاح غیرمجاز پرونده قضایی آنها در دست بررسی است را سه مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که حمل سلاح غیر مجاز داشته و به دادگاه معرفی شدند، 31 مورد، تعداد افرادی که دارای رأی محکومیت شدند، 41 مورد و دو مورد هم برائت داشتیم.

وی در پایان گفت: در سال 95 نیز تاکنون 33 مورد صید غیرمجاز ماهیان رودخانه‌ای، 26 مورد ادوات و وسایل کشف شده صید ماهی، 24 مورد صدور اخطاریه به واحدهای آلاینده، سه مورد رفع آلودگی و چهار مورد پلمب و تعطیلی واحدها ثبت شده است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار