مدیریت ستاد بحران استانداری ایلام از وقوع سه فقره آتش سوزی درجنگلها وعرصه های طبیعی استان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 10 June 2016
مدیریت ستاد بحران استانداری ایلام از وقوع سه فقره آتش سوزی درجنگلها وعرصه های طبیعی استان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام ،احمد کرمی درگفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وقوع دو فقره آتش سوزی در جنگلها وعرصه های طبیعی شهرستان ایلام ویک فقره درجنگلهای کبیرکوه باعث ایراد خساراتی به عرصه طبیعی وجنگلی این مناطق شده است.

این مسئول در ادامه افزود:به منظور هماهنگی بیشتر وتسریع در اطفاء حریق با فرمانداران شهرستانهای ایلام ،آبدانان ودره شهر هماهنگ شده که از ظرفیت وتوان تمام دستگاههای شهرستان استفاده نمایند.

وی ادامه داد:باحضور بموقع مردم ونیروهای منابع طبیعی وسایردستگاهها آتش سوزی اطراف سد چم گردلان خاموش شداما عملیات اطفاء حریق در دره ارغوان وکبیرکوه ادامه دارد؛با توجه به گستردگی وصعب العبور بودن محل آتش سوزی در کبیرکوه ،عملیات اطفاء حریق به کندی صورت می گیرد اما مردم فهیم وطبیعت دوست ودستگاههای امدادی وبسیج وگروههای مردم نهاد بصورت خودجوش برای کنترل آتش سوزی واطفاء آن بسیج شده اند .

کرمی تصریح کرد:بانیروی انتظامی وسپاه وبسیج مکاتبه شده است که از ظرفیت این نیروها برای کنترل ومهار آتش سوزی ها استفاده شود وجای دارد از حساسیت مردم ،سازمانهای مردم نهاد وشبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی درزمینه وقوع آتش سوزیها تشکرنماییم.

وی درپایان ازتشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تا دقایقی دیگر(ساعت17)در خصوص این آتش سوزیها در محل اداره کل مدیریت بحران خبرداد.

از سویی فرماندار شهرستان آبدانان با تایید این آتش سوزی گفت: آتش به گستره حدود 2 تا سه هزار متر در محدوده گردنه کبیرکوه اتفاق افتاده و هم اکنون نیروهای امدادی و مردمی در حال مهار آن هستند. 
مجید عسگری با اشاره به حجم زیاد آتش در این منطقه و ناکافی بودن نیروهای امدادی و مردمی برای مهار آن، اظهار کرد: برای مهار این آتش سوزی درخواست نیروی کمکی شده است

وی افزود: هم اکنون نیروهای امدادی و مردمی برای مهار این آتش سوزی به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفای طریق در حال انجام است ولی بخاطر صعب العبور بودن منطقه و سختی مسیر دسترسی، عملیات خاموش کردن آتش با کندی انجام می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار