کد خبر: ۲۴۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 10 June 2016
به گزارش ایرنا مجتبی شجاعی روز پنجشنبه در نشست با معتمدان و ریش سفیدان بخش مرکزی خاش افزود: سال 1394 سال نسبتا خوبی در کاهش نزاع های قومی و برقراری چندین صلح در حوزه این بخش بود.
وی افزود: در این سال یکی از خونین ترین نزاع های تاریخ شهرستان خاش که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از طرفین درگیری شده بود به همت معتمدان و علمای شیعه و سنی و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری و با پیگیریهای شورای تامین خاش حل شد و پس از آن نیز چند اختلاف مشابه دیگر در سال قبل حل و فصل شد.
بخشدار مرکزی خاش اظهار داشت: سیاستگذاری کاهش تنش ها و رفع اختلافات در بستر برادری و وحدت اعمال شد و الحمدلله برگزاری این نشست ها برای پیگیری اختلافات باقی مانده و پیشگیری از نزاع های دیگر به ثمر خواهد نشست.
وی بیان کرد: با کمک نخبگان دینی و اجتماعی و گروههای مرجع شهرستان و بخش، باید عوامل اختلاف همانند تنگ نظری ها، احساسات آنی، تحریک پذیری، تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی شناسایی و با آنها مبارزه شود تا از دل امنیت و آرامش، توسعه و رشد برای منطقه به ارمغان آید.
به گفته شجاعی بی شک نقش کارشناسی، کلیدی و مدبرانه شورای تامین در پیشگیری از بروز اختلاف های دامنه دار و برقراری ارتباط مساعد و دو سویه با معتمدان و نخبگان اجتماعی، زمینه تمامی کامیابی ها در کاهش و تعدیل تنش های قومی در سال 94 را فراهم آورد و از سویی جدیت در برخورد با تفرقه افکنان و افراد فرصت طلب خود بسیار موثر بوده است.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت دید و بازدید و مهمانی بنده و خدا و فراموش کردن کدورتها و رجوع به فطرت و سرشت پاک و حقیقت جوی بنده است.
شجاعی با اشاره به موضوعات اجتماعی و برخی آسیب های طبیعی گفت: بحران محیط زیست و کمبود آب دو موضوع بسیار مهمی است که باید به عنوان دو اولویت اصلی مدنظر قرار داشته باشد و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که در کنار عبادات و اعمال این ماه، برخی نکات و وظایف اجتماعی مانند صرفه جویی در مصرف آب و حفظ محیط زیست باز تعریف و تاکید شود.
وی گفت: بخش مرکزی خاش با 70 هزار نفر جمعیت به عنوان خواستگاه اصلی بسیاری از طوایف مرزدار استان در طول تاریخ منشا خدمات و فداکاریهای بسیاری برای دین و خاک خود بوده و مبدا تحولات مثبت و الگوی مناسبی از وحدت و برادری است.
بخشدار مرکزی خاش بیان کرد: بی شک افزایش آگاهی، توسعه تعلیم و تربیت، توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در کنار بیداری، مراقبت و مبارزه با برخی نحله های فرامرزی مروج افراط و خشونت می‌تواند ضمن تداوم آرامش و آسایش جامعه باعث تسریع در رونق و توسعه شهرستان شود.
شجاعی تصریح کرد: افراد موثر قومی و دینی با حرکت در مسیر خیر و نیکوکاری، محورشدن برای مدرسه سازی، انجام کارهای خیر در بخش های ورزش و سلامت، مشارکت در امور عام المنفعه و رسیدگی به نیازمندان جامعه می‌توانند جریان ساز و مرجع در این موارد باشند و از موهبت محبوبیت و مقبولیت خود کمال بهره مندی در امور فوق را به نفع جامعه ببرند.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار