یک هزار عدد تله زنده گیری پرنده هوبره به مناسبت هفته محیط زیست (16الی 21 خرداد) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان زیرکوه از توابع خراسان جنوبی سوزانده شد.
کد خبر: ۲۴۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 08 June 2016

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه در این ارتباط افزود: این تعداد تله از مناطق مختلف این شهرستان مرزی و با همکاری مردم و تلاش محیط بانان کشف و جمع آوری شده بود.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ،مرتضی تقی زاده در مورد اهمیت محیط زیست و تنوع گونه های جانوری به ویژه معرفی گونه شاخص کل و بز منطقه حفاظت شده « شاسکوه» مطالبی ارایه کرد.
وی گزارشی از شکار و زنده گیری پرنده کمیاب و در معرض خطر انقراض هوبره که زیستگاه آن حاشیه نوار مرزی این شهرستان است ارایه کرد.
وی یادآور شد: افرادی که اقدام به شکار هر قطعه از این پرنده کنند، مبلغ 200 میلیون ریال جریمه می شوند.
همچنین فرماندار زیرکوه با قدردانی از تلاش محیط بانان منطقه با تاکید بر اهمیت محیط زیست، افزود: حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است.
حجت الله خانزاده، گفت: مسئولان فرمانداری آمادگی لازم را برای همکاری همه جانبه با محیط زیست شهرستان دارند.
منطقه حفاظت شده شاسکوه و « اسفدن(Esfden)» به وسعت 70 هزار هکتار در شهرستان های زیرکوه و قاینات قرار دارد و سال 86 به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی مصوب شد.
تاکنون 31 گونه پستاندار و 93 گونه پرنده در منطقه یاد شده شناسایی شده است که سه گونه جانوری قوچ و میش، گربه وحشی و گربه پالاس در خطر انقراض و آهو در این منطقه منقرض شده است.
این منطقه در حال حاضر دارای دو پاسگاه محیط بانی و دو انبار علوفه با تعداد چهار نفر نیروست .
همچنین دو طرح احیا، تکثیر و پرورش آهو و هوبره در منطقه در حال بهره برداری است.
این شهرستان 147کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و مساحت آن 9هزار و 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 42هزار نفر است.
شهر حاجی آباد مرکز زیرکوه در 190کیلومتری شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار