کد خبر: ۲۴۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 06 June 2016


رئیس اداره آموزش استثنایی البرز گفت: 21 پایگاه سنجش ویژه کلاس اولی ها و نو آموزان پیش دبستانی با هدف بررسی تعیین سلامت کودکان در آستانه ورود به مدارس این استان آغاز بکار کردند.

حسن نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: برای بررسی فرآیند مراقبت سلامت کودکان در زمینه بینایی سنجی، هوش ، سلامت جسمی ، شنوایی 20 پایگاه اولیه و یک پایگاه تشخیصی از امروز بصورت رسمی کارخود را شروع کردند.

وی اظهار کرد: پایگاه های سنجش در نواحی یک ، سه و چهار کرج و سایر مناطق البرز از صبح تا ظهر نوع آموزان را که بر اساس نوبت دهی مدارس به این پایگاه ها ارجاع داده می شوند را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی با اشاره به آمار 40 هزار نفری نوع آموزان البرزی برای سال تحصیلی 96-95 خاطرنشان کرد: از امروز تا پایان شهر یور ماه این نوع آموزان در 21 پایگاه ، مراحل مختلف سنجش را طی می کنند.

نوروزی بیان کرد: در این طرح 170 نفر از کارشناسان آموزش دیده و با تجربه برای تعیین وضعیت نوآموزان در حوزه سلامت عمومی ، ذهنی ، روحی و روانی مشارکت دارند.

رئیس اداره آموزش استثنایی البرز ضمن الزامی بودن گذراندن مراحل این سنجش برای نام نویسی در پایه اول ابتدایی خاطر نشان شد: ضرورت دارد والدینی که دارای کودکان 6 سال تمام هستند برای ثبت نام فرزندشان در سامانه الکترونیکی سنجش و دریافت نوبت به مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

نوروزی گفت: حق الزحمه هزینه این سنجش در همه پایگاه ها برای هر نوع آموز 140 هزار ریال است و مدیران مدارس و پایگاه های سنجش حق گرفتن هزینه مازاد از تعرفه تعیین شده را ندارند.

وی از والدین نوع آموزان درخواست کرد: برای پیشگیری از هرگونه ازدحام ، تلف شدن وقت مراجعان ، جلوگیری از هر گونه تنش و بی نظمی در مراحل اجرایی پایگاه های سنجش و انجام اقدامات لازمه در فرآیند سنجش بر روی نوع آموزان در نوبتی که برای آنان در سامانه الکترونیکی سنجش تعیین و صادر شده است مراجعه کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح سنجش ویژه پیش دبستانی ها در البرز پرداخت و یادآور شد: برای اولین بار دانش آموزان 5 سال تمام قبل از شروع سال تحصیلی در این استان در زمینه سلامت جسمی ، هوشی و روحی نیز مورد سنجش قرار می گیرند.

نوروزی افزود: برای سنجش 43 هزار پیش دبستانی البرز 6 پایگاه سنجش در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

وی به والدینی که دارای فرزند پیش دبستانی در سال تحصیلی 96-95 هستند توصیه کرد برای نوبت گرفتن از پایگاه های سنجش به مراکز آموزشی پیش دبستانی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: نوع آموزانی که از نظر سلامت جسمی و هوشی در پایگاه های اولیه سنجش مشکل دار شناخته شوند به پایگاه تخصصی سنجش برای بررسی تخصصی کارشناسان ارجاع داده می شوند.

لازم به ذکر است آئین افتتاح پایگاه های سنجش امروز صبح در مدرسه شهید ناصربخت ناحیه 4 کرج با حضور مسئولان ، کارشناسان و اولیای دانش آموزان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار