معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به وجود تنها 2 شرکت دانش بنیان در استان از وضع موجود ابراز نارضایتی کرد و بر هدف گذاری برای ایجاد 20 الی 30 شرکت دیگر در سال جاری تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 01 June 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به وجود تنها 2 شرکت دانش بنیان در استان از وضع موجود ابراز نارضایتی کرد و بر هدف گذاری برای ایجاد 20 الی 30 شرکت دیگر در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسگری روز سه شنبه در دومین نشست شورای پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور و استان رشد شرکت های دانش بنیان است، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعداد این شرکت ها در سال جاری باید در کل کشور به سه هزار شرکت برسد که در ایلام نیز متناسب با جمعیت استان باید به بیش از 20 شرکت افزایش یابد.

وی شرکت‌های دانش بنیان را پایه‌ای برای بالابردن بهره‌وری، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: شاکله اقتصاد دانش بنیان به توان فکر کردن و استفاده از خلاقیت نخبگان جامعه و به کارگیری منابع در راستای خدمت به نخبگان خلاق بستگی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به وجود تنها 2 شرکت دانش بنیان در
استان از وضع موجود ابراز نارضایتی کرد و بر هدف گذاری برای ایجاد 20 الی 30 شرکت دیگر در سال جاری تاکید کرد.

عسگری گفت: در این راستا باید زنجیره آموزش بویژه در حوزه های مرتبط با رشته های دانش بنیان با توجه به وجود نیروهای متخصص و مستعد فراوان در استان ایلام شکل گیرد تا زمینه برای توسعه علوم و فنون نوین فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام نیز در این نشست گفت: رایزنی و هماهنگی های لازم برای
ایجاد ارتباط با کشور عراق جهت انجام مبادلات علمی، فناورانه و تهسیل صدور کالاهای دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

کامران طاهرپور همچنین از هماهنگی جهت راه اندازی مرکز رشد ICT با همکاری پژوهشگاه ICT کشور و این اداره کل در استان خبر داد و افزود: تلاش برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح استان از تعداد 2 به 10 شرکت تا پایان سال جاری از مهمترین فعالیت های در دست اقدام این اداره در سال جاری است.

وی راه اندازی رشته های فن بازار و محصولات دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی مهران را از دیگر برنامه های این مرکز در استان عنوان کرد و یادآور شد: مجموعه پارک علم و فناوری استان ایلام فعالیت های خود را در چهار حوزه کشاورزی ، صنایع دستی و گردشگری، آی سی تی و انرژی با توجه به ظرفیت های آن در استان متمرکز کرده است.

در نشست تفاهم نامه همکاری بین بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار