به بهانه سفر رئیس جمهور محترم دومین نامه سرگشاده خود را در درجه اول به منظور عرض خیرمقدم و گرامیداشت قدوم پربرکت ایشان به خطه زرخیز آذربایجان غربی و بعد به سبب عدم دریافت پاسخ نامه اول ، منتشر مینمایم،.....
کد خبر: ۲۳۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 31 May 2016
بسمه تعالی
به بهانه سفر رئیس جمهور محترم دومین نامه سرگشاده خود را در درجه اول  به منظور عرض خیرمقدم  و گرامیداشت قدوم پربرکت ایشان به خطه زرخیز آذربایجان غربی و بعد  به سبب عدم دریافت پاسخ نامه اول ، منتشر مینمایم،..... 

رئیس جمهور محترم آقای دکتر روحانی ،
به آذربایجان قهرمان خوش آمدید. 
احتراما همانگونه که مستحضرید، پرستاری کشور در طول بیش از یک قرن خدمت صادقانه خود به ملت بزرگ ایران عزیز، همواره از سوی بزرگان این سرزمین علی الخصوص مراجع مذهبی، بویژه بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم روحی له الفدا، مورد سفارش بوده و هستند. 
تا جاییکه رهبری عزیز بارها به مسئولین و دست اندرکاران امر توصیه فرموده‌اند که باب جدیدی برای جلب رضایت پرستاران عزیز افتتاح کنند.
سه سال قبل، جمعیت چند صدهزارنفری پرستاران ایران به همراه خانواده هایشان که با هزاران امید به شعار تدبیر شما مشتاقانه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمودند ،اکنون در سایه بی مهریها و بی توجهیهای وزارت بهداشت روزهای سخت و مشقت باری را سپری مینمایند. 
از آن نظر که توجه ویژه ی دولت یازدهم و اختصاص بودجه بی سابقه به امر سلامت این امیدها را پررنگتر نمود ولی متأسفانه سهم خانواده بزرگ پرستاری کشور از این توجه شما فقط فشار مضاعف کاری،کاهش درآمد، تحقیر و بحران بوده است.
و تأسف مضاعف اینکه، شاگرد اول کابینه حضرتعالی مقام محترم وزارت بهداشت و معاونین ایشان که باید تلاش کنند در ارتباط و تعامل نزدیک به بزرگترین گروه ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی باشند نه تنها نیستند، بلکه فرصت ارتباطی جنابعالی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران، با پرستاران را سلب نموده‌اند.
جناب آقای دکتر روحانی،در تمام دولتهای پیشین. وزرای بهداشت وقت  با همه مشکلات و تنگناهای اجرایی که داشتند،  فرصتهای ویژه ای را برای ارتباط صمیمی و توجه ویژه  به پرستاران عزیز اختصاص می دادند. 
اما متأسفانه  وزیر بهداشت کابینه  شما نه تنها این ارتباط مستقیم و ضروری را حذف کرده است بلکه  از به رسمیت شناختن این شغل زندگی بخش و سازمان نظام پرستاری سر باز میزنند و روز به روز به هجمه حاشیه سازی و تحقیر و حتی حذف آن تلاش میکنند.
درخواست ورود  و توجه مستقیم و توجه  جنابعالی به پرستاران، که به فرموده رهبر معظم انقلاب در باب ارتباط و توجه به پرستاران چنین میفرمایند:"" من امروز در اين جلسه كه بحمداللَّه توفيق پيدا كردم با شما عزيزان ديدار كنم، آنچه عرض خواهم كرد، صرفاً درباره ى حرفه ى پرستارى و وظايف همگان در قبال كسانى است كه به اين حرفه ى بسيار سخت سرگرم هستند؛ چه مردم و چه مسؤولان. 
يك جمله عرض مى كنم كه
براى حفظ سلامتى در جامعه، اهميت پرستارى در طراز اول قرار دارد؛ يعنى اگر بهترين پزشكان و جراحان كار خودشان را با بيمار به بهترين وجه انجام دهند، اما از آن بيمار پرستارى نشود، به طور غالب، كار آن پزشك يا جراحِ عاليقدر بى فايده خواهد بود. نقش پرستارى و بيماردارى در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بيمار، نقش درجه ى اول است؛""

به سبب اقدامات و مواضع تحقیر آمیز وزیر بهداشت،  امیدبخش خواهد بود.
سکوت و صبوری ما پرستاران که تا کنون امیدوار به رفع مشکلات مان به تدبیر شما و تعاملات مدیریتی بوده ایم، شاید موضوع توجه و حمایت شما از شغل بسیار حساس پرستاری بر مبنای اطلاعات نادرست وزارت بهداشت، به طور کلی از برنامه ها و سیاستهای دولت محترم خارج کرده است؟
شاید نتوانم در این مجال احساسات یک پرستار را که تمام لحظات خاص و ناب زندگی خود از اعیاد و مناسبتهای ملی و مذهبی گرفته تا مراسمات خانوادگیش را در شیفتهای شبانه روزی در مراکز بهداشتی، درمانی بر بالین بیماران عزیز میگذراند، شرح دهم. 
جناب دکتر روحانی رئیس جمهور عزیز و محترم، خواست پرستاران از شما کمک یا مساعدت مالی نیست،بلکه توجه به اجرای قوانین و رعایت حقوق و منزلت واقعی پرستار است که از سوی وزارت بهداشت کتونی پایمال میشود.
پرستاری ایران اسلامی اکنون جایگاه والا و ممتازی  چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ خدمات رسانی در سطح بین المللی برخوردار است و مطمئن باشید ارتباط نزدیک و شنیدن حرف پرستاران پیام " احترام و توجه شما به سلامت جامعه" است.
در پایان به چند مورد از دهها قانون شکنی و ضایع کردن حقوق پرستاری و سلامت جامعه که توسط دست اندر کاران دولت شما در حوزه مربوطه حادث شده است اشاره میکنم:
۱_ خارج کردن شغل پرستاری از رده مشاغل حاکمیتی که کاملا با روح ماده ۸ قانون خدمات کشوری و الحاقیه سال ۱۳۸۹ منافات دارد و به کارگیری و استعمار  پرستاران در شرکتهای خصوصی .
۲_ اهانت به جایگاه والا و توصیه شده پرستاری در طرح تحول سلامت با قراردادن ارزش این شغل مقدس در بخش هتلینگ طرح( دمپایی، مسواک،شانه و غیره).
۳_ زیرپا گذاشتن قانون ارتقاءبهره وری خدمات بالینی که در دولت قبل اجرایی شده بود.
۴_ عدم اجرای قانون مصوب و تأیید شده تعرفه
گذاری خدمات پرستاری با وجود طی شدن کلیه مراحل آن.
۵_ تضعیف جایگاه علمی و صدساله پرستاری کشور با برگزاری دوره بهیاری یک ساله .
جناب رئیس جمهور موارد فقط به امید تدبیر حضرتعالی خدمتتان ایفاد گردید.
با تقدیم احترام. 
وحید نصیری _ پرستار شاغل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه.
۹ خرداد ۱۳۹۵

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار