تابناک: استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن و احاطه با واحدهای تولید و صنعتی بسیار از این نوع آلودگی در امان نبوده است.
کد خبر: ۲۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 16 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، انواع آلودگی های زیست محیطی در شهرها با صنعتی شدن آنها بروز و ظهور یافته است، آلودگی هوا شاید یکی از مطرح ترین نوع آلودگی ها بوده است که بسیار هم بدان پرداخته شده و راهکارهایی نیز برای آنها اندیشیده شده است.

نوعی دیگر از آلودگی در کلانشهر که می تواند اثرات نامطلوبی را بر سلامت جامعه داشته باشد، آلودگی خاک است.

استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن و احاطه با واحدهای تولید و صنعتی بسیار از این نوع آلودگی در امان نبوده است و خاک این کلانشهر و حتی استان اصفهان در برخی شهرستان ها با آلودگی همراه شده است.

استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی، ورود پساب های صنعتی کارخانه ها به خاک و دفن زباله ها در خاک از دلایل آلودگی خاک در اصفهان بوده است.

همچنین تاثیر آلودگی هوا بر آلودگی خاک اصفهان را نیز نمی توان نادیده گرفت چراکه با ورود آلاینده ها به هوا و بارش باران های اسیدی به نوعی خاک در ارتباط مستقیم با آلاینده ها و سموم قرار خواهد گرفت.

خاک که باید خود پالاینده محیط زیست باشد، اکنون خود به یکی از منابع آلاینده تبدیل شده است.
درهمین ارتباط معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت:اطلس آلودگی خاک‌های ایران در حال ‏تهیه است که به‌زودی آمار دقیقی از میزان آلودگی خاک در کشور به دست می‌آید.

قائدامینی تصریح کرد: استان اصفهان، جنوب تهران، عسلویه بوشهر، زمین‌های اطراف مس ‏سرچشمه، استان سیستان و بلوچستان و بخش عمده‌ای از خوزستان تا به امروز در ‏شمار آلوده‌ترین مناطق ایران گزارش شده‌اند.

یکی از مناطقی که مردم آن از آلودگی خاک آن گلایه دارند، منطقه دیزیچه اصفهان است که کارخانجات صنعتی در آن منطقه مستقر شده اند و احتمال آن می رود یکی از دلایل آلودگی خاک در این منطقه سرایت آلاینده های کارخانه و نیز عدم تصفیه پساب کارخانه ها و ورود تصفیه نشده آنها به خاک باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار