مدیرکل بهزیستی گیلان :
تمام آمارهای موجود پیرامون زنان سالمند نگران‌کننده است و زمانی که به موضوع زنان سالمند نگاه می‌کنیم، دو موضوع تنهایی و بی‌سوادی در اغلب آنها مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 16 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، حسین نحوی‌نژاد صبح امروز در دیدار با شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در بسیاری از نقاط گیلان شاهد طلاق عاطفی هستیم، اظهار کرد: یعنی با اینکه ظاهراً زن و شوهر هستند اما مانند دو انسان بی‌تفاوت در کنار هم و یا به طور جداگانه زندگی می‌کنند.

وی با ابراز نگرانی درباره زندگی زنان سالمند در گیلان افزود: تمام آمارهای موجود پیرامون زنان سالمند نگران‌کننده است و زمانی که به موضوع زنان سالمند نگاه می‌کنیم، دو موضوع تنهایی و بی‌سوادی در اغلب آنها مشاهده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه زنان سالمند دسترسی به ازدواج ندارند، تصریح کرد: بحث پیشگیری درباره ازدواج دوباره زنان سالمند نسبت به مردان سالمند بیشتر است.

وی با اشاره به شایع‌ترین جرایم در گیلان خاطرنشان کرد: سرقت و مواد مخدر از جمله شایع‌ترین جرایم در استان است.

نحوی‌نژاد مردم گیلان را بسیار با فرهنگ دانست و گفت: مردم گیلان بسیار با فرهنگ و تحصیل‌کرده هستند، اما به لحاظ آمار درگیری و نزاع در رتبه چهارم کشور و طلاق رتبه سوم قرار داریم که ممکن است منشأ اصلی آن بیکاری باشد.

وی در زمینه گرایش زنان به مصرف مواد مخدر تصریح کرد: اخیراً به گواه مراکز درمانی ترک اعتیاد شاهد رشد اعتیاد میان زنان گیلانی هستیم و معضلاتی مانند طلاق، ارتباطات نامشروع، خشونت خانگی و ... جزو معضلاتی است که زنان گیلان را تهدید می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان یادآور شد: امیدواریم با در نظر گرفتن نیازهای زنان گیلان از جمله زنان سرپرست خانوار و سالمند شاهد کاهش مشکلات این حوزه و به حداقل رسیدن آمارهای نگران کننده در استان باشیم
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار