میرتاج الدینی، نماینده سابق تبریز، آذرشهر و اسکو و معاون پارلمانی دولت دهم گفت: انتخابات پایان سال است و اگر کاری بخواهیم شروع کنیم با مجموعه‌های مختلف از جمله دوستان در تبریز مشورت می‌کنم، لطف فراوان از سوی مردم دوست داشتنی تبریز زیاد است. ان شاءا… بعدا اعلام می‌کنم.
کد خبر: ۲۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 15 April 2015

موج استعفای چهره‌های سیاسی آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات مجلس

 کناره گیری نصیرپور از دولت برای تصدی کرسی سراب

موج استعفای چهره‌های سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس آغاز شده است که در میان آنها، نام برخی سیاسیون آذربایجان شرقی هم دیده می شود.

به گزارش اعتدال پرس، در ادامه استعفای چهره‌های سیاسی جهت حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و در یکی از آخرین استعفاها قرار است مجید نصیرپور از سمت خود در دولت کنار برود.

وی که از چهره های فعال اصلاح طلب می باشد، هم اکنون معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهوری است. مجید نصیرپور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سراب و مهربان ،از دولت کناره گیری کرد

نصیرپور در حاشیه جلسه روز یکشنبه مجلس به خبرنگار «خرداد» اطلاع داد که جلسه مشترک دولت و مجلس آخرین حضور او در معاونت پارلمانی دولت خواهد بود و احتمالا روز دو شنبه استعفای خود را تقدیم خواهد کرد.

مجید نصیرپور آنطور که به «خرداد» اطلاع داده است، قرار است از حوزه انتخابیه سراب که پیشتر نیز نمایندگی آن را در مجلس بر عهده داشت، وارد رقابت اسفند ۹۴ شود.

گزارش اعتدال پرس می افزاید، وی در دوره هشتم نماینده شهرستان سراب در مجلس بود که در دوره گذشته توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.

برخورد فیزیکی وی با رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی که در حضور استاندار و وزیر وقت بهداشت و درمان صورت گرفت، در آن زمان جنجال زیادی ایجاد کرد.

گفتنی است پیش از این نیز تاج الدینی نماینده سابق تبریز و از چهره های اصولگرای نزدیک به احمدی نژاد به منظور حضور در انتخابات مجلس از سمت مدیرکل پارلمانی سازمان صداوسیما استعفا داده بود و شنیده ها حاکی است، قرار است به همین منظور تنی چند از مدیران و چهره های سیاسی آذربایجان شرقی نیز بزودی از سمت های خود کناره گیری کنند.

اولین نشست خبری فراگیر مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در میان انتقادات فراگیر خبرنگاران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی بر موضع انفعالی این اداره کل در اعمال حق حاکمیتی بر برخی اماکن تاریخی و گردشگری استان افزود: تا جاییکه اختیارات قانونی ما اجازه می دهد در این خصوص وارد شده ایم ولی امکان درگیر شدن و مقابله با برخی ها را نداریم و سعی می کنیم با آرامش و به مرور کارها را پیش ببریم.

وقتی گزارش قابل ارائه ای نداریم نیازی به نشست خبری نمی بینم!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی که با اعتراض فراگیر خبرنگاران حاضر در نشست در انتقاد از بی اعتنایی و برخورد رسانه ای ضعیف وی و مجموعه تحت مدیریت او با خبرنگاران مواحه شده بود، گفت: بنده به علت حجم زیاد تماسهای تلفنی و تراکم کاری شدید امکان پاسخگویی به همه را ندارم ضمن اینکه اعتقادم بر این است که وقتی اقدامات خاصی برای گزارش دادن نداریم نباید با برگزاری نشست های نمایشی بدنبال تبلیغ دروغین خود باشیم.

وی در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی بر ضعف مدیریتی در حوزه ساماندهی و نظارت بر نقاط گردشگری استان و مشکلات موجود فراروی گردشگران طبیعت بکر ارسباران گفت: تا حد امکان سعی در رفع مشکلات موجود داریم و درخصوص منطقه ارسباران نیز باید دیگر نهادها از جمله اداره راه و جنگلبانی همکاری لازم برای رفع مشکلات مطرح شده چون نبود تابلوهای راهنمای جاده و نامناسب بودن برخی مسیرها را داشته باشند.

حق پرست در جواب سوال دوم اعتدال پرس مبنی بر موضع انفعالی این اداره کل در اعمال حق حاکمیتی بر برخی اماکن تاریخی و گردشگری استان افزود: تا جاییکه اختیارات قانونی ما اجازه می دهد در این خصوص وارد شده ایم ولی امکان درگیر شدن و مقابله با برخی ها را نداریم و سعی می کنیم با آرامش و به مرور کارها را پیش ببریم.

وی در انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما مدیری رسانه ای و اجرایی نیستید، اظهار داشت: بنده قبل از اینکه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی باشم، در کنار پستهای علمی و دانشگاهیی در داخل و خارج از کشور پست های اجرایی را نیز بر عهده داشتم و هر کس می تواند قضاوت دلخواه خود را داشته باشد ولی بنده با تمام توان کار می کنم و فکر می کنم عملکردم قابل دفاع است.

استارت انتخاباتی تاج الدینی؛ شاید از تبریز

اگر بیایم با جمع اصولگرایان می‌آیم و احمدی‌نژاد را هم از اصولگرایان جدا نمی‌دانم

میرتاج الدینی، نماینده سابق تبریز، آذرشهر و اسکو و معاون پارلمانی دولت دهم گفت: انتخابات پایان سال است و اگر کاری بخواهیم شروع کنیم با مجموعه‌های مختلف از جمله دوستان در تبریز مشورت می‌کنم، لطف فراوان از سوی مردم دوست داشتنی تبریز زیاد است. ان شاءا… بعدا اعلام می‌کنم.

 روزنامه قانون، گفتگویی با حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم و هشتم و معاون پارلمانی دولت دهم داشته است. علاوه بر بحث هایی که در این گفتگو در مورد اختلاف اصولگرایان و احمدی نژاد، مشکلات اقتصادی سالهای پایانی دولت دهم، ارتباط رئیس دولت نهم و دهم با اصولگرایان در آینده و عملکرد دولت یازدهم مطرح شده است؛ سوالاتی هم در مورد آینده سیاسی این روحانی تبریزی مطرح شده است.

پاسخ نماینده سابق تبریز به این سوال که خود شما کاندیدای مجلس دهم خواهید شد؛ بدین شرح است: طرح چنین سوالی کمی زود است. انتخابات پایان سال است و اگر کاری بخواهیم شروع کنیم با مجموعه‌های مختلف از جمله دوستان در تبریز مشورت می‌کنم، لطف فراوان از سوی مردم دوست داشتنی تبریز زیاد است. ان شاءا… بعدا اعلام می‌کنم. میرتاج الدینی: از صدا و سیما جدا شدم تا فعالیت انتخاباتی داشته باشم/ اگر بیایم با جمع اصولگرایان می‌آیم و احمدی‌نژاد را هم از اصولگرایان جدا نمی‌دانم

وی در مورد اینکه چرا دیگر معاون پارلمانی صدا و سیما نیستید؛ گفته است: از صدا و سیما جدا شدم تا به فعالیت های انتخاباتی بپردازم.

میرتاج الدینی در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط کاندیداتوری وی با احمدی نژاد اظهار داشته است: من اگر بیایم با جمع اصولگرایان می‌آیم و آقای احمدی‌نژاد را هم از جمع اصولگرایان جدا نمی‌دانم.

گفتنی است نام میرتاج الدینی به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرکزی آذربایجان شرقی مطرح است. اگرچه پیش از این احتمال کاندیداتوری وی از تهران نیز مطرح شده بود اما با توجه به این سخنان وی به احتمال زیاد باید منتظر ورود این نماینده سابق به گود انتخابات در تبریز بود.

تداوم سرپرستی سبحان اللهی،

استاندار اسبق آذربایجان شرقی و یکی از گزینه های احتمالی اصلاح طلبان تبریز برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی از جمله کسانی است که علی رغم عدم تائید صلاحیت توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنان به عنوان سرپرستی یکی از دانشگاه های کشور ادامه فعالیت می دهد.

عفوری فرد اینگونه در این مورد توضیح داده است: بعضی از سرپرستان در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی صلاحیت مطرح شدند، اما رای نیاورند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. سرپرست دانشگاه خوارزمی از جمله این افراد است که علیرغم رای نیاوردن در شورا و با وجود اینکه ۶ ماه از سرپرستی‌ اش می‌گذرد همچنان به کار خود در دانشگاه بر خلاف قانون ادامه می‌دهد.

سبحان اللهی که پیش از انتصاب به عنوان سرپرست دانشگاه خوارزمی یکی از گزینه های استانداری آذربایجان شرقی بود؛ پیش از تصدی سرپرستی دانشگاه گفته بود تنها در صورتی این پست را قبول می کند که «فرجی دانا» شخصا در مراسم معارفه حضور یابد. درخواستی که پذیرفته شد و وی با حضور وزیر سابق علوم به عنوان سرپرست قدیمی ترین دانشگاه کشور معارفه شد.

در شهر اولین ها؛

۱۰۷ پله برای عبور از عرض خیابانی در تبریز

پل عابر پیاده فلکه راهنمایی تبریز را باید یکی از طولانی ترین پل های هوایی و عابر پیاده کشور نامید که به رغم ۱۰۷ متر طول، و دهها پله، از داشتن پله برقی محروم است.

به گزارش ایرنا، با اقداماتی که اخیرا از سوی شهرداری تبریز در خصوص حفاظ بندی پیاده روها، نرده کشی خیابان ها، ایجاد پل های عابرپیاده و مشخص کردن مکان هایی برای عبور عابران پیاده از عرض خیابان ها صورت گرفته خوشبختانه امنیت جانی مردم در مقابل حوادث رانندگی افزایش و میزان تلفات جانی در شهر کاهش یافته است.

اما در کنار این اقدامات، تسهیل در استفاده باید بیشتر مورد توجه مسوولان شهری باشد تا مردم در انتخاب روش های عبور از عرض خیابان به سمت استفاده از پل ها تمایل یابند.

یکی از راهکارها، مکانیزه کردن پل ها و زیرگذرهای عابر پیاده است که در سوق دادن مردم به استفاده از آنها بسیار موثر است و کمتر کسی پیدا می شود که عبور از عرض خیابان را بر عبور از پل عابر پیاده مکانیزه ترجیح دهد.

یکی از پل های عابر پیاده ای که نیاز به بازبینی در طراحی و مکانیز کردن دارد، پل عابر پیاده راهنمایی تبریز است که به رغم اینکه در یکی از نقاط پرتردد تبریز نصب شده و مردم زیادی از آن روزانه استفاده می کنند، فاقد هرگونه امکانات مکانیزه است.

شهروندان تبریزی برای عبور از عرض این پل که بیش از ۱۰۰ متر طول دارد و شاید طولانی ترین و سخت ترین پل عابر پیاده تبریز باشد، باید ۱۰۷ پله را طی کنند.

عبور بخشی از این پل عابر پیاده از زیر پل مترو تبریز نیز بر مشکلات آن افزوده و نبود حفاظ در برخی از جاهای پل از امنیت آن کاسته است.

در این میان مشکلات کهن سالان، معلولان و کودکان برای عبور از این پل دو چندان است و گاهی اوقات عبور یک پیرمرد و یا پیرزن از روی این پل علاوه بر مشقت های بسیار بیش از ۱۰ دقیقه زمان می برد.

شهرداری منطقه دو که انصافا خدمات خوبی در رفاه حال مردم انجام داده امسال مکانیزه نمودن این پل عابر پیاده را در دستور کار خود قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :