به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی؛
به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی، از ساعیان محافظ مواریث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۲۳۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 24 May 2016
به مناسبت روز حافظان میراث فرهنگی، از ساعیان محافظ مواریث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تقدیر و تجلیل به عمل آمد.



به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آئین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی این اداره کل ضمن قدردانی و سپاس از زحمات بی دریغ و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در نگهبانی و حفاظت از آثار تاریخی فرهنگی، گفت: مسئولیت خطیر حفاظت و نگهداری از محوطه های باستانی و گنجینه های فرهنگی و تاریخی با توجه به تجهیزات ناکافی و پراکندگی پهنه جغرافیایی استان، مأموریتی دشوار بر دوش این عزیزان است.

کریم حاجی زاده شرایط اقتصادی و اجتماعی و تراکم زیاد آثار تاریخی در استان را از جمله عوامل دخیل در حفاری های غیرمجاز عنوان کرد و افزود: مادامی که شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه اصلاح نشود نمی توان تنها با اسلحه مانع حفاری های غیر مجاز شد.

وی با بیان اینکه بیشتر محدوده های که دارای آثار هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند، هدف حفاری های غیر مجاز در استان قرار گرفته اند، تأکید کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل تنها با کمک به تقویت انجمن های میراث فرهنگی در شورای شهرها و روستاهای استان می توانند گامی اساسی در جهت جلوگیری از هرگونه تخریب و حفاری های غیر مجاز در استان بردارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار