هادی شیرخانی در مصاحبه اختصاصی با تابناک:
عدم رعایت الگوی صحیح مصرف توسط مشترکین خاموشی و قطع برق در فصل گرمای امسال را اجتناب ناپذیر می کند
کد خبر: ۲۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 24 May 2016
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت:عدم رعایت الگوی صحیح مصرف توسط مشترکین خاموشی و قطع برق در فصل گرمای امسال را اجتناب ناپذیر می کند.

هادی شیرخانی در مصاحبه اختصاصی با تابناک ایلام اظهارکرد: رعایت الگوی صحیح مصرف از مهمترین چالش های پیش روی ما است.اگر این الگوها رعایت نشوند بدون شک تابستان امسال با قطعی برق و خاموشی همراه خواهد بود.

شیرخانی با اشاره به کمبود برق 3تا5 هزار مگاواتی کشور در فصل گرما افزود: ساعات پیک مصرف و رعایت مصرف صحیح در این ساعات بسیار مهم است.این ساعات از ساعت 11 صبح تا 15 بعدازظهر و 20 تا 24 شب می باشند.

این مسئول متذکر شد: خانواده هایی که الگوی صحیح مصرف را رعایت کرده و در این ساعات مصرف خود را پایین آورده و از وسائل پر مصرف نظیر اتو و جارو برقی و لباس شویی  و .... استفاده نکنند تا کیلیو واتی 40 تومان هم تخفیف خواهند گرفت.

شیرخانی به تناسب پلکانی میان هزینه برق و میزان مصرف خانوار اشاره کرد و افزود: یک خانواده اگر هر اندازه بیشتر از الگوی مصرف صحیح از برق استفاده کنند به صورت پلکانی باید هزینه های بیشتری بابت مصرف خود بپردازند.میزان قیمتها و روش محاسبه آن می توانید به سایت اطلاع رسانی شرکت برق ایلام به آدرسWWW.BARGHILAM.IR مراجعه فرمایید.

مهندس شیرخانی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مشترکین حال حاضر استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر بالغ بر 203 هزار مشترک خانگی و صنعتی شهری و روستایی در استان از شرکت برق خریداری کرده اند.از این تعداد 83 درصد مشترکین خانگی و مابقی سایر مصارف می باشند.همچنین از مشترکین خانگی ما 60 درصد شهری و 40 درصد روستایی می باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف توسعه صنعت در استان ایلام به نوعی گریبان شرکت برق را نیز گرفته است،چرا که اگر صنعت استان و مشترکین صنعتی ما زیاد باشند درآمد شرکت نیز افزایش یافته و به طبع خدمات نیز کیفی تر خواهند شد.

شیرخانی یادآ.رشد:در حال حاضر کلیه ی 600 روستای بالای 5 خانوار ما در استان از نعمت برق برخوردار بوده و برای 5 روستا هم در حال انتقال خطوط و شبکه برق هستیم.وی ادامه داد: متاسفانه در بخش روستایی با توجه به کمبود درآمد مردم وصول مطالبات ما با مشکل مواجه شده و این مهم در خدمت رسانی بلند مدت تاثیر خواهد داشت.

مدیرعامل برق ایلام میزان اعتبارات اختصاص یافته به این شرکت را بر پایه ی دو اصل کاهش تلفات و وصول به موقع مطالبات استوار دانست و گفت: متاسفانه شرکت برق استان ایلام در حال حاضر بالغ بر 30 میلیارد تومان از مشترکین خود طلب داشته که بدهکار ترین آن ادارات می باشند.

وی ادامه داد: شرکت در مرکز نیز اختصاص اعتبارات به استان را بر دو اصل وصول مطالبات و کاهش تلفات منوط ساخته و این برای استان ایلام خوب نیست.هرچند با تلاش های صورت گرفته و رایزنی های شخصی که با همکاران در مرکز داشته ایم اختصاص اعتبارات به استان بیش از حد مجاز بوده است.

شیرخانی شرکت برق ایلام را یک شرکت زیان ده دانست و گفت: تلفات بالای انرژی و عدم وصول به موقع مطالبات در استان شرکت توزیع برق ایلام را متحمل خسارتی بالغ بر 60 میلیارد تومان در سال 94 کرده است.وی ادامه داد: تلفات انرژی در ایلام به دو علت است.یکی فرسودگی و طولانی بودن خطوط و دیگری تلفات فرهنگی است.

شیرخانی ادامه داد:تلفات فرهنگی سهم عمده ای از اتلاف انرژی را در استان به خود اختصاص داده است.دستکاری کنتور و سرقت انرژی و سرقت سیمهای خطوط انتقال و شبکه ما از مهمترین تلفات به وجود آمده هستند.وی ادامه داد: برای پیشگیری از این مهم یک حرکت جهادی و فرهنگسازی عمیق نیاز است تا کسانی که اقدام به سرقت برق می کنند بدانند که این حرکت غیراخلاقی بوده و از نظر شرع حرام است.

مدیرشرکت برق استان ایلام در بخش بعدی سخنان خود به هزینه های تحمیل شده بر دولت برای رساندن برق به منازل مردم اشاره کرد و گفت: هر کیلو وات برق با قیمت 50 تومان به مشترک فروخته می شود.این در حالی است که تامین هر کیلو وات برق برای دولت و شرکت توانیر 150 تومان هزینه در بر دارد.

شیرخانی به تحت پوشش قرار گرفتن نیمی از استان در طرح تعیین بهای مناطق گرمسیری اشاره کرد و افزود : شهرستانهای مهران و دهلران و آبدانان و دره شهر و بدره از تعرفه سامانه گرمسیری استفاده کرده و هزینه برق مصرفی را با قیمت پایین تر پرداخت خواهد شد.

شیرخانی اظهار داشت: انرژی در برخی نقاط استان و کشور حکم اکسیژن را برای مردم دارد.اگر در شهر ایلام برق قطع شود چندان غیر قابل تحمل نیست،ولی در دهلران و مناطق گرمسیری قطع برق زندگی مردم را مخاطره آمیز می کند.

شیرخانی در پایان رعایت الگوی صحیح مصرف و پرداخت به موقع مطالبات و جلوگیری از اتلاف انرژی را مهمترین خواسته های شرکت برق از مردم دانست و افزود: مردم با رعایت الگوی صحیح مصرف باید از خاموشی در فصل گرما جلوگیری کنند.

برق استان ایلام از طریق سه استان کرمانشاه و لرستان و خوزستان به شبکه سراسری انتقال برق متصل گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار