نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:امروز ایران پرچمدار مهدویت، عدالت خواهی، مبارزه با کفر جهانی، نفاق، تحجر و وهابیت است و اگر ایران نبود الان داعش اثری از اسلام و اسلام خواهی باقی نگذاشته بود.
کد خبر: ۲۳۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 22 May 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:امروز ایران پرچمدار مهدویت، عدالت خواهی، مبارزه با کفر جهانی، نفاق، تحجر و وهابیت است و اگر ایران نبود الان داعش اثری از اسلام و اسلام خواهی باقی نگذاشته بود.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمدنقی لطفی در آیین جشن بزرگ نیمه شعبان در شهر سرابله اظهار کرد: ایران کانون مهدویت است و کشورهای جهان، ایران اسلامی را کانون و مرکز تحرک، پویایی، بالندگی و امید برای اجرای عدالت می شناسند.

وی افزود: انقلاب اسلامی مقدمه قیام بزرگ حضرت مهدی «عج» است و شادی، شعف و اجتماع بزرگ مهدویت در نیمه شعبان در سراسر ایران باعث بهت و حیرت جهانیان شده است.

حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه مکتب تشییع مکتب پویایی است، یادآور شد: در این مکتب برای آینده و نجات بشر از ظلم و جنایت یک روز روشن و امید، سعادت، برقراری عدالت قائل است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: پیام نیمه شعبان برای همه بشریت اینکه در آینده یکی از تبار پیامبران الهی ظهور می کند و جهان را از ظلم و تاریکی نجات می بخشد.

وی به نقش و جایگاه ایران اسلامی در جهان اسلام نیز اشاره کرد و گفت: امروز ایران پرچمدار مهدویت، عدالت خواهی، مبارزه با کفر جهانی، نفاق، تحجر و وهابیت است و اگر ایران نبود الان داعش اثری از اسلام و اسلام خواهی باقی نگذاشته بود.

امام جمعه ایلام آشنایی نسل‌های امروز به ویژه جوانان را با فرهنگ ظهور و مهدویت ضروری دانست و خواستار اشاعه فرهنگ مهدویت به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی شد.

حجت الاسلام لطفی به وجود فرهنگ انتظار ظهور در همه ادیان الهی اشاره کرد و افزود: در بعثت تمام پیامبران، خداوند از آنان دو میثاق بشارت خاتم و بشارت آخرین وصی و منجی را گرفته است و دنیا در انتظار ظهور حجت حق است.

وی در ادامه شاخص های انتظار را تقوی، اخلاق، دین مداری، اخلاص، ارزش های دینی و انسانی برشمرد و خواستار حاکمیت این شاخص ها در جوامع اسلامی شد.

امام جمعه ایلام با تشریح شرایط جوامع بشری امروزی و تسلط تحجر، تفرقه و باورهای غلط در کشورهای اسلامی گفت: پیروزی، استمرار و بقای انقلاب اسلامی بواسطه ظل توجهات امام عصر «عج» است و با وجود قرار گرفتن تمام کفر و اجرای دسیسه‌هایی همچون جنگ تحمیلی، ترور، تحریم‌های ظالمانه در 37سال گذشته اما بدلیل حرکت انقلاب اسلامی بر مدار مهدویت و عنایت و توجهات امام زمان (عج) کشور ما در جایگاه عزتمندی، اقتدار و امنیت کامل قرار دارد.

این آیین با حضور استاندار ایلام، ائمه جمعه شهرستان های استان، اقشار مختلف مردم و با اجرای برنامه های شاد و متنوع مولودی خوانی، نمایش طنز و قرائت شعر برگزار شد.
شهرستان 67هزار نفری چردول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار