معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ازشناسایی14هزاربافنده فرش درسطح استان خبردادوگفت:که این تعداد افراد تحت آموزش دوره‌های مقدماتی قالی بافی نیز قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 21 May 2016
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ازشناسایی14هزاربافنده فرش درسطح استان خبردادوگفت:که این تعداد افراد تحت آموزش دوره‌های مقدماتی قالی بافی نیز قرار گرفته‌اند. 

به گزارش تابناک ایلام؛جمیل شوهانی اظهار کرد: فرش های استان ایلام در بازارهای مهم فرش جهان بخصوص بازارهای اروپا (آلمان و ایتالیا) و کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد و استقبال زیادی از آنها به عمل می آید.

وی افزود: هم اکنون بیش از 14 هزار نفر بافنده فرش در سطح استان شناسایی شده اند که این تعداد افراد تحت آموزش دوره‌های مقدماتی قالی بافی نیز قرار گرفته‌اند.

شوهانی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج هزار و 500 مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود، تاکید کرد: این هنرمندان در قالب کارگاه های متمرکز، غیر متمرکز، طرح های پشتیبان، شرکت های تعاونی و قالیبافان مستقل خانگی مشغول به تولید فرش دستباف هستند.

وی از صدور 32 مجوز تاسیس کارگاه تولید فرش دستباف در استان طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این مدت اعتباری بالغ بر 402 میلیون ریال برای برگزاری دوره های آموزشی به تعداد 240 نفر هزینه شد و به 602 نفر از بافندگان سطح استان نیز بالغ بر 31 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 14 تشکل در حوزه فرش در استان وجود دارد و در همه‌ شهرستان‌ها به جز ایوان و سیروان نیز اتحادیه‌ های فرش دستباف فعال هستند، افزود: اتحادیه فرش دستباف شهری در ایلام، ایوان و چرداول فعال و علاوه بر این نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، اداره کل بهزیستی و شرکت سهامی فرش نیز در این زمینه فعالیت دارند.

شوهانی با اشاره به ظرفیت بالای استان ایلام در بخش تولید و صادرات فرش تاکید کرد: هم اکنون که باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای پویایی اقتصاد و فرهنگ کشور اهتمام جدی داشت، توجه به مقوله هنر صنعت فرش و صنایع دستی و موضوع صادرات آن می تواند یکی از ساز و کارهای اساسی در راستای تحقق یافتن این مهم به شمار ‌رود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار