کد خبر: ۲۳۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 21 May 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل گمرک استان یزد با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان از اعطای تسهیلات ویژه به این شرکت ها خبر داد.
 حسن یاسری با اشاره به حمایت گمرک از صادرات دانش بنیان اظهار داشت: استفاده از تسهیلات ماده ۵۷ آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی و پذیرش ضمانتنامه بانکی حداکثر یکساله برای ترخیص قطعی ماده ۶ قانون امور گمرکی ازجمله تسهیلات گمرک به شرکت های دانش بنیان است.

وی استفاده از تضمین بیمه ای برای صادرات، ترخیص کالا خارج از مسیر قرمز، تخفیف در هزینه خدمات انجام امور گمرکی، ارائه مجوز ایجاد انبار اختصاصی و انجام فرآیند استرداد خارج از نوبت را از دیگر تسهیلات گمرک به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اسامی شرکت های دانش بنیان باید از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به گمرک اعلام شود، تصریح کرد: نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه، رسیدگی خارج از نوبت اظهارنامه، پذیرش و تسهیل ورود موقت برای صادرکنندگان و گرفتن اسناد و اوراق بهادار به جای ضمانت نامه تنها بخشی از تسهیلات گمرک به شرکت های دانش بنیان است.

مدیرکل گمرک استان یزد سیاست این گمرک در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را حمایت از تولید و صادرات دانش محور عنوان کرد و افزود: گمرک استان یزد آمادگی دارد در چارچوب مقررات و ضوابط حمایت ها و تسهلات ویژه ای به تولیدکنندگان ارائه کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار