کد خبر: ۲۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 15 April 2015
بهره‌گيري از عنوان و نام نهادهاي امنيتي شيوه‌اي بود که مرد جوان براي کلاهبرداري‌هاي ميليوني خود استفاده مي‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری حوادث، اين مرد 36 ساله به نام «پويا» با اين شيوه متقلبانه توانسته بود تعداد زيادي از مغازه‌داران و بازاريان را سرکيسه کند.

بنا بر اين گزارش چندي پيش پليس کلانتري 14 ساري با دريافت گزارش‌هايي از اقدامات کلاهبردارانه مرد ناشناسي، تجسس براي به دست آوردن ردي از او را در دستور کار خود قرار داد.

براساس گزارش‌هاي دريافتي اين متهم در اجراي نقشه کلاهبردارانه‌اش، خود را مأمور اداره اطلاعات، کارمند نهادهاي انقلابي، وکيل پايه يک دادگستري و... معرفي کرده بود.  در همه کلاهبرداري‌هاي اين مرد، وي در مرحله نخست با جلب اعتماد طعمه خود به خانه و محل کار او ورود مي‌کرد و بعد از آن در فرصت مناسبي اقدام خلافکارانه‌اش را به مرحله اجرا مي‌گذاشت.

يکي از طعمه‌هاي مرد شياد که در ساري زندگي مي‌کند، در شکايت خود در اين باره به مأموران گفت: مدتي قبل اين مرد به محل کار من آمد. ظاهري بسيار موجه داشت. خود را وکيل دادگستري معرفي مي‌کرد. ادعا کرده بود از طريق آشناهايي که در دستگاه‌هاي اجرايي استان دارد قادر است در صورت بروز مشکلي، آن را برايم حل کند. ارتباط ما کم‌کم بيشتر شد تا اينکه او يک روز خودروي پژوي مرا امانت خواست. من نيز چون اعتماد داشتم به او دادم، او رفت و ديگر نتوانستم وي را پيدا کنم.

مرد ديگري نيز گفت: اين مرد هنگام مراجعه به محل کار من خود را مأمور اطلاعات معرفي کرده بود. بعد از مدتي وقتي اعتماد مرا جلب کرد مدعي شد يکسري وام‌هاي ويژه وجود دارد که در صورت نياز مي‌تواند شرايط دريافت آن را برايم مهيا کند. وقتي پذيرفتم او به بهانه اينکه پولي براي سپرده چند روزه در بانکي نياز است از من 11 ميليون و 500 هزار تومان پول گرفت ولي هرگز نه وامي گرفتم نه اينکه ديگر از او خبري شد.
در يکي ديگر از پرونده‌هاي مربوط به کلاهبرداري‌هاي اين شياد، زن جواني گفت: مدتي بود که از همسرم جدا شده و تنها زندگي مي‌کردم تا اينکه با اين مرد آشنا شدم. او حرف‌هاي قشنگي مي‌زد. با همين گفته‌ها بود که قول ازدواج داد و قرار بود بزودي از من خواستگاري کند. يک روز براي گفت‌و‌گو درباره زندگي آينده‌‌مان به خانه‌ام آمد. در زمان حضور او در خانه‌ام بود که زنگ در آپارتمانم به صدا درآمد. يک نفر با من کار داشت. براي چند دقيقه از آپارتمانم بيرون رفتم. آن روز بعد از رفتن اين مرد بود که متوجه شدم همه طلاهايي که داخل کمد گذاشته بودم به سرقت رفته است. از آن روز اين مرد هم کمتر به من تلفن مي‌زد و هر بار براي اينکه با من ملاقات کند، بهانه مي‌آورد.

در حالي که مأموران پليس با توجه به اطلاعاتي که از سوي مالباختگان در اختيارشان قرار گرفته بود تحقيق درباره مرد شياد را آغاز کرده بودند، از تصاوير ثبت شده از وي درباره مشخصات ظاهري‌اش اطلاعاتي به دست آوردند.

بر اساس همين اطلاعات بود که پليس توانست مشخصات اصلي‌اش را به دست آورد و عمليات تجسسي براي شناسايي مخفيگاه وي را در دستور کار خود قرار دهد. در حالي که تلاش‌هاي پليسي براي رديابي اين شياد ادامه داشت پليس متوجه شد که وي از سوي پليس آگاهي تهران نيز به اتهام کلاهبرداري تحت تعقيب قرار دارد.

سرانجام مأموران اقدام به تله‌گذاري براي به دام انداختن مجرم فراري کردند تا اينکه در يک قرار صوري او را به محاصره خود در آورده و بازداشت کردند.  اين مرد در مراحل نخستين تحقيقات پليس سعي کرد با اصرار بر بي‌گناهي از جرايم شانه خالي کند تا اينکه با ارائه دلايل و مستندات غير قابل انکار از سوي پليس روبه‌رو شد و لب به اعتراف گشود.

بازپرس دادسراي مرکز استان مازندران با صدور قرار قانوني مرد شياد را تا انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پليس قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار