مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: امسال بیش از 15 هزار تن گندم و جو از سطح مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 18 May 2016

مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: امسال بیش از 15 هزار تن گندم و جو از سطح مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «عباس سرتنگی» در جلسه کمیته برداشت شهرستان ایوان، اظهار کرد: در راستای کمک به برداشت محصولات در کمترین بازه زمانی ممکن، لازم است دیگر دستگاه‌های ذیربط، تمهیدات لازم را برای گسیل ماشین‌آلات برداشت به مناطق کشاورزی بیندیشند و با اعلام نرخ تعیین شده برای ساعت کار برداشت محصولات به کشاورزان و کمباین‌داران و با نظارت مستمر، از هرگونه اضافه دریافت و تخلف از نرخ مصوب جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری پلیس‌راه و پاسگاه‌های انتظامی، از خروج کمباین‌ها تا پایان برداشت ممانعت شود، افزود: جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم را به اطلاع کشاورزان خواهد رساند و ضمن تشکیل کمیسیون خرید جو، با همکاری پشتیبانی امور دام، مسئول خرید محصول جو در شهرستان را مشخص خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری، از 4 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گندم که شامل 4 هزار هکتار دیم و 500 هکتار آبی است حدود 9 هزار تن گندم برداشت شود.

سرتنگی با بیان اینکه از 4 هزار و 50 هکتار سطح زیر کشت جو که شامل 4 هزار هکتار دیم و 50 هکتار آبی است حدود 6 هزار و 500 تن جو نیز برداشت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه مرکز خرید گندم در سطح شهرستان، آماده خریداری محصولات مازاد کشاورزان بوده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید گندم، بهای گندم خریداری شده را به روز پرداخت می‌کند ./م



منبع:ایسنا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار