مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: پیش بینی می شود امسال 25 هزار تن غلات از مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۲۳۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 17 May 2016
مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: پیش بینی می شود امسال 25 هزار تن غلات از مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت شود.


به گزارش تابناک ایلام؛حاجیعلی پورمحمد، مدیر جهاد کشاورزی سیروان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمیته برداشت غلات این شهرستان گفت: شغل بیشتر مردم شهرستان سیروان کشاورزی و دامداری است و از این راه امرار معاش می کنند.

وی با اشاره به نزدیک شده به فصل برداشت غلات در این شهرستان گفت: 4550 هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم و 5700 هکتار آن نیز به جو اختصاص یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال های گذشته به علت خشکسالی بسیاری از کشاورزان این شهرستان که اکثر آنها دیمکار بوده اند خسارت های فراوانی وارد شده بود، افزود: خوشبختانه به دلیل بارندگی ها سال زراعی و وضعیت مناسب محصولات کشاورزی، امسال میزان برداشت محصولات بیشتر خواهد شد.

پورمحمد عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال 25 هزار تن غلات از مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سیروان با بیان اینکه در سال گذشته حدود دو هزار تن گندم مازاد از کشاورزان سیروانی خریداری شد، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود امسال حدود هفت هزار تن گندم و جو مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

پورمحمد اظهار کرد: در سال زراعی جاری اقدامات مناسبی علیه بیماری های محصول گندم از جمله سن و زنگ زرد گندم از سوی جهاد کشاورزی صورت گرفت که باعث شد به مزارع کشاورزان شهرستان سیروان خسارتی وارد نشود.

وی از فراهم سازی مکان خرید جدید برای محصولات کشاورزی در بخش مرکزی خبر داد و تاکید کرد: امسال کار خرید گندم به صورت رو باز انجام خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبار در سال آینده سیلوهای ذخیره گندم ساخته می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال جو مازاد کشاورزان با قیمت تضمینی توسط اداره پشتیبانی امور دام استان خریداری می شود و در این خصوص مشکلی نداریم./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار