رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: با توجه به تحولات مرتبط با پسابرجام و نظر به قابلیت‌های راهبردی مرز بین‌المللی مهران، استاندارد نقش مهمی در استفاده بهینه از این فرصت مهم برای توسعه همه جانبه استان بر عهده دارد.
کد خبر: ۲۳۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 16 May 2016

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: با توجه به تحولات مرتبط با پسابرجام و نظر به قابلیت‌های راهبردی مرز بین‌المللی مهران، استاندارد نقش مهمی در استفاده بهینه از این فرصت مهم برای توسعه همه جانبه استان بر عهده دارد.

به گزارش تابناک ایلام، دکتر «شهریار عباسی» در نشست مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی کشور، مدیرکل دفتر مطالعات تحقیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی کشور، مدیر کل استاندارد استان ایلام، بر نقش ویژه دانشگاه در تحقق اهداف استاندارد تاکید شد و تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و اداره استاندارد و تحقیقات استان ایلام منعقد شد.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد حامی مردم است و روی هر محصولی نشان استاندارد نصب شده تا از حقوق مردم دفاع کند، افزود: برخورداری از خدمات استاندارد حق مردم است و اداره استاندارد ضامن و مدافع این حق عمومی در جامعه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اضافه کرد: با توجه به تحولات مرتبط با پسابرجام و نظر به قابلیت‌های راهبردی مرز بین‌المللی مهران به عنوان معبر مهم صادرات و واردات، استاندارد نقش مهمی در استفاده بهینه از این فرصت مهم برای توسعه همه جانبه استان ایلام بر عهده دارد.

دبیر هیئت امنای استان ایلام به ظرفیت عظیم پژوهشی و علمی موجود در امر استاندارد اشاره و عنوان کرد: امروز نگاه مثبتی در جامعه دانشگاهی نسبت به استاندارد ایجاد شده و دانشگاه آزاد اسلامی با سامانه پرقدرت و وسیع «ساها»، آماده همکاری و کمک به تحقیق و پژوهش در امر استاندارد است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دارای یکی از پیشرفته‌ترین امکانات آزمایشگاهی در غرب کشور است و با تعامل سازنده بین استاندارد و دانشگاه می‌توان به توسعه استان ایلام کمک کرد.

«محمد مددی» مدیرکل استاندارد استان ایلام نیز در این نشست با تشکر از تعامل خوب مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره استاندارد، عنوان کرد: تاکنون توانایی و ظرفیت بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در زمینه تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی مغفول مانده و امیدواریم استان ایلام از این توان به نحو شایسته استفاده کند.

مددی گفت: در سال 93 تنها 9 استاندارد ملی در استان ایلام تدوین شده بود و در سال 94 این تعداد به 19 استاندارد ملی افزایش یافت و امید است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این تعداد افزایش پیدا کند.

وی استاندارد را نقشه راه تولید در کشور دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد حلقه اتصال بخش خصوصی و دولتی است و می‌تواند صنعت و دانشگاه را به مثابه حلقه مفقوده‌ای به یکدیگر متصل کند./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار