مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت:در سال گذشته بالغ بر 100 هزار تن کالا از مرز بین‌المللی مهران با عبور از فیلتر استاندارد به عراق صادر شد.
کد خبر: ۲۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 15 May 2016
مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت:در سال گذشته بالغ بر 100 هزار تن کالا از مرز بین‌المللی مهران با عبور از فیلتر استاندارد به عراق صادر شد.


به گزارش تابناک ایلام
؛محمد مددی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی استاندارد و دانشگاه ایلام اظهار کرد: توجه به مقوله استاندارد، یک مسئله ملی و فراملی است، اگر تولیدات و خدمات ما دارای استاندارد لازم باشد، فرصت رقابت در سطح ملی و بین المللی را پیدا خواهند کرد اما تولیدی که فاقد کیفیت لازم باشد، در بازارهای محلی نیز حرفی برای گفتن ندارد.

وی با اشاره به پتانسیل های خاص ایلام افزود: این استان در شرایطی به سر می ‌برد که به دنبال رقم زدن برگ زرینی در تاریخ خود است و در راستای تحقق این ماموریت، دست نیاز را به سمت نخبگان علمی دانشگاهی در جهت شتاب بخشی بیشتر توسعه استان دراز می کنیم تا با همکاری بتوانیم رونق تولید را در استان در جهت اهداف مورد نظر توسعه دهیم.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تاکید کرد: باید تلاش کرد تا با هم ‌‎افزایی بیشتر، رونقی را در منطقه ایجاد کنیم چرا که هر چه تولیدات ما استاندارد باشند، زمینه صادرات بیشتر آنها فراهم خواهد شد، به طوری در سال گذشته بالغ بر 100 هزار تن کالا از مرز بین‌المللی مهران با عبور از فیلتر استاندارد به عراق صادر شد.

مددی نقش و تاثیر استان ایلام را در تدوین استانداردهای ملی مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: پارسال برای پنج کالای تولیدی استان ، استاندارد ملی تدوین شد که این مهم در جهت رونق اقتصادی منطقه بوده است.

وی بازار هدف کشور عراق را یکی از مزیت ‌های استثنایی استان بر شمرد و افزود: نباید فراموش کرد که یک ششم کالاهای صادراتی به کشور عراق از مرز بین المللی مهران صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: همواره بالاترین سرمایه ها، سرمایه اجتماعی است و در بین این مهم، اعتماد نقشی بی بدیل دارد.

محمد علی اکبری افزود: نقش استاندارد نیز در جامعه چنین است، هنگامیکه می ‌خواهید کالایی را انتخاب کنید، نماد و علامت استاندارد شما را در انجام آن امور و یا عدم انجام آن ترغیب می کند، در واقع می توان گفت که نشان استاندارد، اعتماد اجتماعی را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت های جدیدی چون نفت، گاز، کشاورزی و دامپروری در استان ایلام وجود دارد که باید رشد پیدا کنند و در هدف اول از سطح ملی به کلاس ملی و در هدف دوم به کلاس بین‌ المللی برسند.

رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: بدون شک استانداردسازی زمینه تجاری ‌سازی علم و دانش را فراهم و به رونق اقتصادی کمک می‌ کند و در این خصوص واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی با رعایت ضوابط استانداردسازی می ‌توانند زمینه صادرات کالا و محصول تولیدی را که قابل رقابت با کالای دیگر کشورها است، فراهم سازند.

علی ‌اکبری یادآور شد: امیدواریم با افتتاح دفتر استاندارد سازی مرکز رشد، رابطه دانشگاه با بیرون و صنعت استان بیشتر شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار