مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت:ازبرگزاری طرح علمدارکربلا دراربعین امسال خبرداد.
کد خبر: ۲۳۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 15 May 2016
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت:ازبرگزاری طرح علمدارکربلا دراربعین امسال خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام «علی چراغی‌پور»اظهار کرد: جشنواره علمدار کربلا در دو بخش عکس و شعر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان مطهر پیامبر اعظم(ع)، آشنایی بیش‌ازپیش با معارف و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ویژه فرهنگ عاشورا، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به هنر شعر و عکاسی از اهداف برگزاری این طرح اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اضافه کرد: حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی و عکاسی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح در رشته شعر در دو قالب سنتی و نو و نثر ادبی برگزار می‌شود، یادآور شد: این بخش با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی ازجمله لری، لکی و کردی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور گفت: علاقه‌مندانمی توانند آثار خود را در بخش ویژه شعر برای شرکت در این جشنواره را در دو قالب شعر و نثر ادبی با موضوع عاشورای، کربلا، اربعین و نیز شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورای از جمله حضرت امام حسین(ع)، حضرت سجاد(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، ام‌البنین(ع) و همچنین اصحاب سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا به دبیرخانه ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه داد: در بخش عکس نیز با موضوع زیارت حریم شریفین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در مساجد، پیاده‌روی اربعین حسینی، حال و هوای مساجد ایران و عراق در خدمت‌رسانی به زائران اربعین همچنین وحدت و همدلی و دوستی زائران ایرانی و سایر ملت‌ها نسبت به ارسال عکس اقدام کنند.

وی حداکثر سن شرکت‌کنندگان را 40 سال اعلام و عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در طرح ملی علمدار کربلا می‌توانند تا پان وقت اداری 24 مهرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام واقع در انتهای خیابان پیروی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام ارسال کنند و  این زمان تمدید نخواهد شد.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با بیان اینکه مراسم طرح ملی به میزبانی استان ایلام در 20 آبان سال جاری با حضور مهمانان داخل کشور و حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فراخوان این طرح بر روی سایت جوانان مساجد کشور به آدرس www.javananemasajed.ir قرار دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار