روز گذشته چند فرد خودسر با حمله به قلعه سردار اسعد، یکی از پیشتازان جنبش مشروطه خواهی ایران، ضمن توهین به سمبل آزادیخواهی و مشزوطه طلبی ایرانیان و قوم بختیاری ،مجسمه این قهرمان ایرانی را تخریب کردند. این در حالی است که قرار بود این قلعه در روزهای آتی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی تحت عنوان «موزه مشروطیت» افتتاح شود.
کد خبر: ۲۳۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 15 May 2016
به گزارش «تابناک»  در همین راستا، سرلشکر رضايی در تماس تلفني با دریادار علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی، از ایشان خواست كه با قید فوریت موضوع هجمه به نمادهای قومی و تاریخی بررسی و پی گيري شود.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی گزارش داد که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در این تماس تلفنی، ضمن تاکید بر اینکه اهانت به مقدسات و یا هجمه به افتخارات اقوام ايراني، تهدیدی براي به هم زدن وحدت كشور است، از دبیر شورای امنیت ملی خواست که مسئولان ذیربط با بررسي  جدی و رسيدگي به این حوادث آمران و عاملان آن را مشخص كنند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس همچنین متذکر شد که مردم  و مسولان  مراقبت نمایند تا خدای ناخواسته کسانی به هر نحو به دنبال خدشه بر وحدت ملی نباشند تا با بررسی های کارشناسی و امنیتی موضوع بررسی شود.
همچنین هیاتی از سوي دكتر محسن رضايي به شهركرد وجونقان براي بررسي مساله رفته است. سرپرست هیات اعزامی دکتر رضایی به مردم وعده داده كه مساله را تا رسیدن به نتیجه مشخص و برخورد با عاملان آن پيگيري مي شود و لذا مردم نیز باید مراقب تحركات مشكوك باشند و تا مشخص شدن تمامی جوانب ماجرا آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.
لازم به ذکر است، امام جمعه جونقان نیز در واکنش به شایعاتی مبنی بر تحریک حمله کنندگان به مجسمه توسط وی، گفت:«بنده به عنوان امام جمعه جونقان نه از آوردن مجسمه و نه از نصب آن و نه از تخريب آن هيچ گونه اطلاعي نداشتم و اينکه به بنده چنين نسبتي را ميدهند کذب محض و تهمت ميباشد».
حجت الاسلام موذني يادآور شد: «آنچه ديروز بنده در نماز جمعه بيان کردم بصورت ضبط شده موجود ميباشد، قصاص قبل از جنايت کار پسنديده اي نيست، هر بد که بخود نمي پسندي با کس مکن اي برادر من».
در نهایت لازم به یادآوری است که انقلاب مشروطه بخشی درخشان از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری در کنار سایر قهرمانان ایران زمین و آزادیخواهان مشروطه خواه در این جنبش، نقش آفرینی مهمی داشته  به گونه ای که بخش بزرگی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.
کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار