کد خبر: ۲۳۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 15 May 2016


استاندار البرز گفت: یکی از راهبرد های ستاد اقتصاد مقاومتی تقویت واحدهای نیمه فعال و تزریق سرمایه در گردش برای تداوم چرخه تولید است .

به گزارش ایرنا، سیدحمید طهایی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که با ارائه گزارش برنامه های پژوهشگاه مواد و انرژی و سازمان صنعت، معدن و تجارت همراه بود، دستاوردهای علوم فناورانه را در تقویت اقتصاد داخلی مهم خواند.

وی ادامه داد: در حوزه تولید علم و دانش می توان از ظرفیت پژوهشگاه ها و مراکز علمی استان به نحو مطلوبی استفاده کرد با این پیش شرط که در مسیر توسعه صنایع هایتک پیش برویم.

طهایی با تأکید بر لزوم بهره مندی از دانش متخصصان جوان داخلی در این زمینه افزود: تشکیل تیم های مطالعاتی متشکل از صاحبنظران در رشته های مختلف می تواند ما را در گام های عملیاتی اقتصاد مقاومتی به پیشتازی رساند.

استاندار البرز گفت: در زمان حاضر بیش از سه هزارو500 واحد تولیدی در استان شناسایی شده است که بخشی به صورت نیمه فعال هستند.

وی اضافه کرد: با این رویکرد و با ظرفیتی که برجام برای توسعه فعالیت های اقتصادی ایجاد کرده است، می توان با تشکیل تیم های مطالعاتی، مشارکت سرمایه گذاران را برای فعال شدن واحدهای نیمه فعال صنعتی در استان بکار گرفت.

استاندار البرز ادامه داد: بنای کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فعال شدن بخش خصوصی است و بعد از برجام تعاملات ما با کشورهای خارجی گسترش یافته و رو به رشد است.

وی افزود: در توسعه تعاملات خود با جهان باید به فنون و تجهیزات لازم مجهز باشیم که آشنایی به فن مذاکره، اشراف به امور حقوقی از الزامات آن به شمار می رود که در این راستا بنا را بر این نهاده ایم که طبق مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بخشی از امور اجرایی به اتاق بازرگانی واگذار شود.

طهایی خاطرنشان کرد: به این ترتیب که در حوزه های فنی – مهندسی- مالی – مالیاتی – حقوقی، در مباحث امور بین الملل تیم های حاذق و متبحری از دانشگاهیان تشکیل شود و به عنوان بازوی اجرایی دولت را در تحقق راهبردها و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی یاری دهد.

وی با اشاره به فعال تر شدن فعالیت ها اتاق بازرگانی با مأموریت های جدیدی که از این پس به آن واگذار می شود، گفت: از آنجا که اتاق بازرگانی از جنس بخش خصوصی و امین این حوزه بشمار می رود ، از این رو در نظر است تا بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی با تشکیل تیم های مطالعاتی به این اتاق واگذار شود.

استاندار البرز گفت: با این تصمیم، اتاق بازرگانی مطالبه گر و موتور محرک جهت تسریع بخشی در بخشی از امور نیز خواهد بودو توانمند شدن بخش خصوصی یکی از راهبردهاست در این راستا بخشی از اقدامات عملیاتی به اتاق بازرگانی واگذار می شود.

طهایی تأکید کرد: باید با ابزاری که در اختیار ماست در جهت پیشبرد آینده امید بخش استفاده کنیم.

در این نشست محمد جواد کولیوند نماینده مردم در مجلس نیز حضور داشت و بر لزوم ورود به فاز عملیاتی راهبردهای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار