کد خبر: ۲۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 15 May 2016


استاندار البرز بر استفاده و به کارگیری تیم‌های مطالعاتی برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از مهمترین اقداماتی که باید برای عملیاتی شدن هر چه بهتر طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی انجام داد استفاده از تیم‌های مطالعاتی است.

وی ادامه داد: تقویت اقتصاد مقاومتی بر توسعه دستاوردهای علمی و همچنین ارتقای داشته‌ها و کاهش مشکلات در بخش صنایع محقق می‌شود.

استاندار البرز با بیان اینکه در حوزه علم و دانش می‌توان از ظرفیت‌های علمی موجود در استان بهره برد افزود: استان البرز دارای مراکز علمی و تحقیقاتی بسیاری است که می‌توانیم با استفاده از این مراکز در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی و همچنین ارتقای دستاوردهای علمی بهره ببریم.

طهایی با تأکید بر اینکه پیش رفتن به سمت توسعه صنایع هایتک می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر بیشتر یاری دهد خاطرنشان کرد: در این راستا باید از دانش متخصصان جوان داخلی استفاده شود.

این مسئول با اعلام اینکه هم اکنون بیش از 3500 واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز فعال است، ‌گفت: البته برخی از این واحدها به دلیل بروز مشکلات در حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمده‌اند که باید هر چه سریع‌تر با رفع مشکلات این چرخه این واحدها نیز دوباره به گردش درآید.

استاندار البرز بیان داشت: یکی از مهمترین سیاست‌های ما برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است.

به گفته طهایی رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و حمایت از صنایع می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی است و می‌تواند ما را در رسیدن به شعار امسال یاری دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برجام فرصت‌های توسعه اقتصادی را برای ما فراهم کرده است، افزود: می‌توان با تشکیل تیم‌های مطالعاتی، مشارکت سرمایه‌گذاران را برای فعال شدن واحدهای نیمه فعال صنعتی در استان به کار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار