معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: خشونت یکی از علل وقوع جرم درزمینهٔ های مختلف در جامعه است.
کد خبر: ۲۳۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 15 May 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: خشونت یکی از علل وقوع جرم درزمینهٔ های مختلف در جامعه است.

 به گزارش تابناک ایلام«جعفر داراب خانی» اظهار کرد: اکثر عناوین مجرمانه ریشه در خشونت دارند که  ایراد ضرب‌وجرح عمدی، توهین، تهدید، ایجاد مزاحمت تلفنی، تخریب و تحقیق عمدی ازجمله این جرائم هستند.

 وی بابیان اینکه خشم واکنش طبیعی و عادی بدن ما در مقابل شرایط و موقعیت‌هایی است که به کام نباشد افزود: خشم زائیده افکار منفی یا احساسی و هیجانی، غیرقابل‌کنترل است درصورتی‌که کنترل نشود باعث آسیب به خود و جامعه است.

 داراب خانی با اشاره به اینکه بروز دادن یا ندادن خشم آثار و تبعات خاصی در پی دارد مثلاً در صورت بروز ندادن باعث ایجاد کینه‌ورزی، بدخواهی، غیبت کردن، دسیسه‌چینی می‌شود که باید نحوه و شکل ارائه آن با برنامه‌ریزی و یادگیری مهارت‌های زندگی مدیریت شود.

 وی افزود: رفتارهای خشونت‌آمیز اگر مدیریت نشود تحت عناوین خشونت علیه تمامیت جسمانی اشخاص خشونت علیه اموال، خشونت علیه عرض و آبرو و آسایش دیگران نمایان می‌شود.

 داراب خانی افزود: خشونت که ریشه آن خشم است عامل ایجاد برخی از رفتارهای مجرمانه است مثلاً اشخاص در موقع عصبانیت با به‌کارگیری الفاظ و حرکات زشت و ناشایست که درخورشان نیست مرتکب بزه توهین می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام  نسبت‌های مجرمانه بستن به دیگران را از دیگر علل  تحقق بزه افتراء دانست و گفت: اگر خشونت توأم با برخورد فیزیکی باشد می‌تواند جنایت آفرین باشد و ریشه خیلی از قتل‌ها خشونت‌های آنی است، کتک‌کاری، ایراد ضرب‌وجرح عمدی با اعضاء و جوارح خود یا با هر وسیله دیگری مانند سنگ، چوب، چاقو نیز مسئولیت آفرین است.

 وی گفت: خشونت علیه اموال نیز نوع دیگری از بروز خشم است که تخریب عمدی نسبت به وسایل و اموال دیگران ازجمله این نوع خشونت است.

 داراب خانی در پایان افزود: عناوین مجرمانه اولویت‌دار اکثراً ریشه در خشونت دارند که  ایراد ضرب‌وجرح عمدی، توهین، تهدید، ایجاد مزاحمت تلفنی، تخریب و تحریق عمدی ازجمله این جرائم هستند./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار