به مناسبت ايام دهه فجر صورت گرفت؛
تابناک: نمايشگاه فرهنگی و آموزشی به مناسبت دهه فجر در ۱۰غرفه با موضوعات مختلف از جمله نماز، حجاب و قرآن با آثار خوشنويسی، طراحی و صنايع دستی به مدت ۱۰ روز در گلپايگان برپا شد.
کد خبر: ۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی اشراقی مدیرآموزش و پرورش گلپایگان در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن، حجاب، عفاف و عترت كه بعد ازظهر امروز به مناسبت ایام الله دهه مبارك فجر و همزمان با ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود حضرت امام راحل به میهن اسلامی در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش گلپایگان با حضور فرماندار، امام جمعه گلشهر و تنی چند از مسئولین اداری و نهادی شهرستان برپا شد، اظهار داشت: این نمایشگاه در ۱۰ غرفه با موضوعات مختلف از جمله: نماز،حجاب، قرآن، عترت، مفاهیم اعتقادی و تربیتی با آثار خوشنویسی، طراحی و صنایع دستی به مدت ۱۰ روز دایر است.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه با هدف آشنایی دانش آموزانی كه در آستانه تكلیف قرار دارند با مفاهیمی مثل حجاب و پوشش برتر، نماز و مباحث دیگر اعتقادی كه به نظر می آید در جامعه فعلی جای آن خالی است.

گفتنی است؛ از جلوه های ویژه برپایی این نمایشگاه، پخت و عرضه نان سنتی از سوی یكی از بانوان شهرستان بود كه بسیار مورد توجه بازدید كنندگان از جمله مسئولین شهرستان گلپایگان قرار گرفت.

برپایی نمایشگاه غذاهای سنتی در مدارس گلپایگان

همچنین در راستای اجرای برنامه های متنوع در مدارس شهرستان گلپایگان همزمان با ایام الله دهه مبارك فجر یكی از برنامه های تدارك دیده شده در مدارس شهرستان، برگزاری جشنواره غذا بود كه در برخی مدارس این جشنواره با حضور دانش آموزان و اولیای آنان صورت گرفت.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش گلپایگان در حاشیه برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه ها با هدف برگزاری جشن و تشویق دانش آموزان به مصرف غذاهای سنتی و سالم كه با همكاری اولیای دانش آموزان و مربیان و دبیران آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با مصرف غذاهای سنتی و سالم مربیان بهداشت در این زمینه زحماتی متقبل شدند و ضمن آموزش فواید غذاهای مفید برای دانش آموزان و اولیای آنان راهنمایی هایی نیز در این راستا به دانش آموزان داشتند.

داوود فیاضی با اشاره به اینكه غذاهای عرضه شده در این نمایشگاه عمدتاً غذاهای سنتی و بومی است، تصریح كرد: غذاهای موجود در این نمایشگاه همسویی با ذائقه مردم در این منطقه و نواحی داشته و دانش آموزان با این رویكرد كه غذاهای سالم میل كنند با انواع غذاهای سنتی و بومی كه در خانواده ها مورد مصرف قرار می گیرد، آشنا می شوند.

وی با تأكید بر اینكه دانش آموزان باید از مصرف غذاهای ناسالم كه اثر منفی در رشد و هوش آنان خواهد گذاشت مانند فسفود ها و غذاهایی كه ضررهای كلی برای آنها دارد، خودداری كنند، افزود: غذاهای سالم و سنتی كه در این نمایشگاه عرضه شده عمدتاً شامل انواع پلوها، آبگوشت، آش، كوكو، ماهی و مرغ همراه با سبزیجات و سالاد است كه بسیار مفید برای رشد و نمو دانش آموزان خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ نوع غذا از سوی دانش آموزان كلاس های چهارم ابتدایی به بالا با همكاری اولیا آماده و طبخ شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار