در نشست دیروز با سفیر اتریش چه گذشت؛
نکته قابل توجه و تامل نشست دیروز که بسیار هم حائز اهمیت بود عدم حضور پروفسور علی اکبری ریاست دانشگاه ایلام و دکتر دلپیشه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست بود.کشورهای اروپایی همه رفتار و کردار خود را بر روی قاعده و اصول پیاده می کنند.
کد خبر: ۲۲۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 10 May 2016
دیروز در جریان سفر فردریش اشتیفت سفیر اتریش در جمهوری اسلامی به استان ایلام نشست مشترکی بین وی و هیات همراهش با استاندار و معاونین و مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی به منور ارائه تشریح ظرفیتهای سرمایه گذاری در استان ایلام برگزار شد.
در این نشست استاندار ایلام و معاونین ایشان و نیز مدیرکل سازمان صنعتو معدن و تجارت استان و نیز مدیرکل کار و رفاه و امور اجتماعی استان مطالب بسیار خوب و مفیدی را ارائه کرده و ظرفیتهای استان را به صورت تک به تک و با ذکر پروژه های اولویت دار عنوان کردند.
استاندار ایلام و دکتر عسگری ظرفیتهای استان را به صورت کلی بیان کرده و مدیران دیگر دستگاهها به صورت خاص به بیان استعدادهای حوزه فعالیت خود پرداختند.
حسین کلانتری معاون سیاسی استاندار نیز به جنبه های امنیتی سرمایه گذاری در ایلام پرداخت و ایلام را امن ترین و پرتردد ترین مرز کشور با تردد سالانه 9 میلیون نفر تعریف کرد.
مهندس نصیری با اشاره دقیق به ظرفیتهای نفت و گار و پتروشیمی چندین پروژه مهم را از قبیل پتروشیمی و پالایشگاه نفت دهلران،پالایشگاه گاز مهران و ایلام و چندین پروژه در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی را معرفی کرده و با استقبال هیات اتریشی همراه شد.
آقای زرگوش به ظرفیت بسیار غنی نیروی کار تحصیلکرده و متخصص موجود در استان ایلام اشاره کرد و هزینه های تامین نیروی کار در استان ایلام را بسیار ارزان تر از دیگر استانها و کشور ها دانست.
متاسفانه با وجود اینکه سفیر اتریش به علاقه مندی کشورش برای سرمایه گذاری در بخش صنایع غذایی اذعان داشت،ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان هیچگونه پروژه کاربردی را در این نشست تعریف نکرده و به ذکر چند فعالیت در مورد کشت کلزا!!! و تولید جوجه یکروزه بسنده کرد.با توجه به علاقه طرف اتریشی به سرمایه گذاری در زمینه ی صنایع بزرگ غذایی مدیریت جهاد کشاورزی استان باید ظرفیتهای موجود را در غالب چند پروژه بزرگ صنایع غذایی عنوان می کرد تا با استقبال طرف مقابل همراه شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست به اهمیت ایجاد راه آهن و بزرگراه به صورت اجمالی اشاره کرد و مابقی اطلاعات را در غالب فایل فشرده به مهمانان تحویل داد.
مابقی دستگاه های اجرایی دولتی و شرکتهای خصوصی نیز به بیان ظرفیتهای موجود در استان پرداختند.
نکته قابل توجه و تامل نشست دیروز که بسیار هم حائز اهمیت بود عدم حضور پروفسور علی اکبری ریاست دانشگاه ایلام و دکتر دلپیشه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست بود.کشورهای اروپایی همه رفتار و کردار خود را بر روی قاعده و اصول پیاده می کنند.در نشستهای رو ردر رو با گروه های مختلف به وزن علی افراد توجه بسیار زیادی دارند.
حضور دکتر علی اکبری در این نشست می توانست هم وزن طرف های ایلامی را افزایش دهد هم توضیحات مبسوط و علمی دکتر علی اکبری اغنای فکری هیات را برای سرمایه گذاری در ایلام افزایش دهد.
با توجه به توسعه علم پزشکی در اتریش و فعالیت بیش از 2000 پزشک ایرانی در این کشور حضور دکتر دلپیشه و رایزنی در خصوص ایجاد تعاملات پزشکی هم می توانست برای استان ایلام مفید باشد.
هر چند استاندار ایلام و معاونین ایشان و مدیران کل ظرفیتهای موجود را ارائه کرده و زحمات این عزیزان جای تشکر و تقدیر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار