مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی عکس «رؤیای سرزمین پارس» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ تمدید شد.
کد خبر: ۲۲۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 09 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس با بیان اینکه بنا به درخواست هنرمندان مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی عکس «رویای سرزمین پارس» تمدید شد، گفت: این جشنواره با هدف تهیه کتاب از مجموعه عکس‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی استان فارس با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس برگزار می‌شود.

محمدهادی ستایش با بیان اینکه تمامی عکاسان در سطح کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: آثار تاریخی استان فارس در دوره‌های مختلف، بقاع متبرکه امامزادگان(بناهای تاریخی و معاصر)، مساجد تاریخی، خانه‌ها و بافت‌های تاریخی استان شامل بناها، تزئینات معماری، سردر، گذرها، محلات و غیره از جمله موضوعات مطرح شده در جشنواره است.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس افزود: بازارهای تاریخی و مغازه‌ها و فروشگاه‌های سنتی، محصولات صنایع دستی، کارگاه‌های سنتی، فرایند تولید محصولات، عکس‌های شب و عکس‌های نجومی با محوریت آثار تاریخی استان نیز از دیگر موضوعات جشنواره است.

ستایش خاطرنشان کرد: موزه‌ها، زندگی سنتی عشایری و روستایی استان فارس،  آئین‌ها و میراث فرهنگی ناملموس شامل مراسم سنتی عروسی، جشن‌ها، سوگواری، آئین‌های مذهبی سنتی، مراسم سنتی طبخ خوراک و طبیعت چهارفصل استان فارس از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی با بیان اینکه داوری و انتخاب آثار برعهده کیهان ولی‌نژاد، امید آقایی و شهربانو ثابت است، تصریح کرد: مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت جاری است و علاقه‌مندان باید آثار خود را به موزه گالری آب در خیابان طالقانی، آب انبار وکیل تحویل دهند.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس بیان کرد: مشارکت عکاسان حرفه‌ای و آماتور از سراسر ایران در این پروژه آزاد است و عکس‌های ارسالی پس از بررسی در صورت دارا بودن شرایط مناسب، انتخاب و جهت چاپ کتاب پذیرفته می‌شود.

ستایش اظهار داشت: هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ فریم عکس با موضوعات فوق به دبیرخانه رسال کند و تمامی آثار باید مستند بوده و هیچگونه دست کاری در عکس‌ها انجام نگرفته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار