هلال احمر به این نتیجه رسیده که جنگ پایان کار نیست، در نتیجه به تمام مقدمات جنگ و پیشگیری از جنگ و ... نیز وارد شده است.
کد خبر: ۲۲۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 09 May 2016
استاندار همدان با بیان اینکه هلال احمر جای گفتمان سیاسی نیست، از کمک یک‌میلیارد تومانی استانداری به پایگاه‌های امدادی خبر داد.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید شمسی‌پور و شهدای هلال احمر را گرامی داشت و با بیان اینکه مبنای ایجابی هلال احمر خدمت برای نجات انسان‌هایی بود که در جنگ دچار آسیب می‌شدند، اظهار کرد: عملکرد، فضای رسالت و مأموریت هلال احمر به خصوص در ایران بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه در هلال احمر مبنا بر انسان دوستی و همنوع‌دوستی گذاشته شده است، ادامه داد: هلال احمر به این نتیجه رسیده که جنگ پایان کار نیست، در نتیجه به تمام مقدمات جنگ و پیشگیری از جنگ و ... نیز وارد شده است.

استاندار همدان جنگ را نتیجه نفرت خواند و با بیان اینکه اگر با نفرت و بدبینی مبارزه شود جنگی رخ نمی‌دهد، افزود: زمانی که بتوان نفرت را ریشه‌کن کرد آثاری از جنگ و سلطه و بدبینی باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه هلال احمر کشور سعی کرده کانون بشردوستی باشد، در ادامه تأکید کرد: امدادگران شیرینی بشردوستی و همنوع‌دوستی را در مأموریت شایسته و انسانی هلال احمر قرار داده‌اند.

نیکبخت با بیان اینکه امروز هلال احمر استان را کانون بشردوستی می‌دانند، ادامه داد: هلال احمر گفتمان سیاسی ندارد و جای گفتمان سیاسی نیست اما در گفتمان نظام اسلامی و نظام انسانی مشترک است و اشتراک نظر دارد.

وی با بیان اینکه هلال احمر به خوبی درک کرده که بنی‌آدم اعضای یکدیگرند، بیان کرد: در اطراف کشور نفرت، جنگ، خونریزی و آدم‌کشی رایج شده است، اما همه مظلومان، چشم امید به امدادرسانی هلال احمر ایران دارند و ما نیز دریغ و کوتاهی نکردیم.

استاندار همدان افزود: البته در برخی از نقاط آسیب‌دیده از جنگ موانعی بر سر راه کمک‌رسانی هلال احمر ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام برای نجات بشریت مبعوث شدند، افزود: برخی قدرت‌ها با حمایت از گروهک‎های تکفیری و ترویج اسلام جعلی درصدد سلطه بر مسلمانان هستند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه هلال احمر سازمان داوطلب‌محور است، ادامه داد: هیچ خدمتی به اندازه خدمت داوطلبانه، اداری و وظیفه‎ای در هلال احمر پاداش اخروی و تکریم دنیوی ندارد.

وی بیان کرد: امروز هلال احمر در استان همدان تنها در زمینه نجات انسان‌ها در جنگ و بحران‌ها ورود پیدا نمی‌کند بلکه در حفظ شادی و نشاط جامعه نیز تلاش فراوانی دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه هلال احمر در ایام نوروز در راستای استقبال از مسافران فعالیت می‌کرد و حضور فعال در انتخابات گذشته داشت، اظهار کرد: هلال احمر خود را از مباحث مربوط به سوانح و جنگ فراتر برده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر استان به عنوان کانون بشردوستی و خدمت به انسانیت شناخته شده است، افزود: انتظار داریم این رویه و تلاش پابرجا باشد تا شاهد دوستی، برادری، مهربانی، محبت و دوری از تنفر باشیم.

نیکبخت به خواسته مدیرعامل هلال احمر استان همدان مبنی بر کمک 2 میلیارد تومانی به هلال احمر برای تکمیل پایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: درخواست دارم یک میلیارد تومان از هلال احمر مرکز دریافت شود و یک میلیارد تومان دیگر را نیز استانداری همدان پرداخت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار