آنجایی که قلب‌ها برای کمک به هم نوع می‌تپد تا مبادا در آغازین ساعات بروز حوادث و بلاياي طبيعي نفسي در سينه محبوس و چشمی بارانی شود، نيروهاي داوطلب هلال احمر در امتداد نوع دوستي مسلمانان به هم نوع، حضوري فعال و بي پيرايه دارند.
کد خبر: ۲۲۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 08 May 2016
به گزارش تابناک مازندران،نوع دوستي همان باور قلبي براي حمايت از هم نوع است كه بدور از جنس، رنگ، نژاد، ديدگاه سياسي و طبقه اجتماعي و فقط براي پاسخ مثبت به درد و غم یک انسان صورت مي گيرد.

آنجایی که قلب‌ها برای کمک به هم نوع می‌تپد تا مبادا در آغازین ساعات بروز حوادث و بلاياي طبيعي نفسي در سينه محبوس و چشمی بارانی شود، نيروهاي داوطلب هلال احمر كه امتداد نوع دوستي مسلمانان  كه به فرموده پيامبر اسلام حضرت محمدمصطفي(صلي الله عليه وآله وسلم) «کسی که به امور مسلمانان رسیدگی نکند، از مسلمانان نیست»  را به منصه ظهور مي گذارد حضوري فعال و بي پيرايه دارند.

 

به دفعات در دستورات دين اسلام تاكيد شده كه نيكى كن همانطور كه خدا به تو نيكى كرده است، از اين رو كه انسان ها در تشكيلاتي عام المنفعه گردهم آمدند و بي هيچ منتي و صادقانه به مردم سودرساني و خدمت مي كنند.


حجت الاسلام محمدعابدي، امام جمعه شهرتاريخي فرح آباد به مناسبت هفته هلال احمر، عنوان داشت: بسیاری از انسان ها با هر عقیده، رنگ و نژاد در کشورهاي جهان به صورت داوطلبی و عام‌المنفعه به نفع آدم‌های نیازمند فعالیت‌ مي كنند كه درخورتحسين است.


وي با اشاره به اينكه فعاليت هاي نوع دوستانه در دنيا به دو نام هلال احمر و صليب سرخ صورت مي گيرد،‌افزود: ايران اسلامي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به تشكيلات هلال احمر پيوست.

 

حجت الاسلام عابدي با بيان اينكه تاريخچه انديشه كمك به هم نوع و تشكيل سازماني تحت اين عنوان به بعد از جنگ جهاني بر مي گردد،گفت: نوع دوستي و خدمت داوطلبانه به نيازمندان و حادثه ديدگان در ايران اسلامي براساس دستورات الهي انجام مي شود.

 

وي با تاكيد اينكه فعاليت هاي هلال احمر فقط مختص مسلمانان نيست و غير مسلمانان را نيز دربرمي گيرد، افزود: شمالی ترین و یا جنوبی ترین نقطه کره زمی، سیاه یا سفید، طبقه اجتماعی و محل زندگی فرقي ندارد برای جمعيت هلال احمر همه انسان هستند و درد و غم یک انسان تنها دلیلی كه داوطلب هلال را به سمت خود مي كشاند.

 

حجت الاسلام عابدي با بيان اينكه همه مسلمانان موظف اند كه نسبت به هم نوع خويش احساس مسئوليت نمايند، اظهار داشت: شعر سعدي شيرين سخن «بنی آدم اعضای یکدیگرند/که در آفرینش ز یک گوهرند.........چو عضوی به درد آورد روزگار/دگر عضوها را نماند قرار» در تمام امور سرلوحه فعاليت هاي هلال احمر است.

 

اين استاد حوزه، فعاليت هاي جمعيت هلال احمر را در استان و كشور قابل تقدير دانست و گفت: كمك به هم نوع وظيفه انساني و الهي است.

 

وي با اشاره به اينكه در اسلام کمک به هم نوع سفارش زیادی شده، خاطرنشان كرد: به فرموده رسول خدا حضرت محمدمصطفي(صلي الله عليه وآله وسلم) کسی که شب را به روز آورد و به امور مسلمانان رسیدگی نکند، پس از مسلمانان نیست.

 

حجت الاسلام عابدي تصريح كرد: كمك به هم نوع در تاكيدات موكد رهبران ديني، پيامبر اسلام(صلي الله عليه وآله وسلم) و ائمه اطهار(عليهم السلام) مورد توجه است و انسان هايي كه با اسلام در جنگ نيستند از خدمات هلال احمر بهره مند مي شوند.

 

وي اذعان داشت: اينكه هلال احمر در هر مكان و زماني بدور از دين و آئين به هم نوع خويش كمك مي كند ريشه قرآني و روايي دارد.

 

اين استادحوزه افزود: داوطلبين هلال احمر در برابر حوادث سینه خود را سپر کرده جان خود را هديه می‌کند تا آسیبی به مردم وارد نشود.

 

مجتبی اکبری، سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران با بيان اينكه امسال برنامه هاي متناسب با گرامیداشت هفته هلال احمر از 18 - 24 اردیبهشت ماه با شعار« بني آدم اعضاي يك پيكرند»، برگزار می شود، اظهار داشت: ترویج فرهنگ انسان دوستی و ارتقای کرامت انسانی مورد توجه فعالين اين جمعيت است.


 وي داوطلب محوری و استفاده از خدمات داوطلبین را از جمله سياست هاي اين جمعيت دانست و گفت: افزایش ظرفیت امداد و نجات استان با مشارکت مردم در دستور كار اين جمعيت قرار دارد.

 

اكبري،‌ دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، راه اندازي134 خانه هلال روستايي در دهستان هاي استان، افتتاح پایگاه  کوهستانی امداد نجات شهرستان نور، همایش تجلیل از خدمات رسانان جمعیت هلال احمر در سفر نوروزی امسال و مانور خودروهای امداد و نجات و دیداربا ایثارگران جمعیت هلال احمر استان و ملاقات با خانواده های معظم شهدای امداد گر رااز جمله برنامه هاي هفته هلال احمر در استان مازندران اعلام كرد.


شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار