مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام گفت: پارسال و از محل اعتبارات استاني و ملي 340 ميليارد ريال براي اصلاح و نگهداري شبكه هاي آب آشاميدني در روستايي اين استان اختصاص يافت.
کد خبر: ۲۲۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 07 May 2016

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام گفت: پارسال و از محل اعتبارات استاني و ملي 340 ميليارد ريال براي اصلاح و نگهداري شبكه هاي آب آشاميدني در روستايي اين استان اختصاص يافت.


به گزارش تابناک ایلام؛نورالله تيموري اظهار كرد: بيشترين مشكل شبكه آب شرب در سطح روستاهاي اين استان پوسيدگي خطوط و شبكه توزيع است كه در سيل اواخر فروردين ميزان خسارت به اين تاسيسات افزايش يافت.

وي افزود: فرسودگي شبكه‌ هاي انتقال آب از مهمترين دلايل هدر رفت آب در روستاهاي استان است كه براي اصلاح آن و جلوگيري از هدر رفت آب بايد هر چه زودتر اقدام هاي لازم انجام شود چرا كه در صورت تعويض يا ترميم نشدن در دراز مدت آسيب هاي جدي تري در بخش آبرساني ايجاد مي كند.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي ايلام به پروژه هاي در دست اجراي اين شركت در سال جاري اشاره كرد و يادآور شد: 26 پروژه آبرساني در روستاهاي اين استان در دست اجراست كه براي تكميل اين طرح ها اعتباري بالغ بر 90 ميليارد ريال نياز داريم.

تيموري به پروژه هاي مطالعاتي آبرساني روستايي در استان نيز اشاره كرد و گفت: 19 پروژه با پوشش جمعيتي پنج هزار و 114 خانوار و جمعيتي بالغ بر 21 هزار و 35 نفر در دست مطالعه و بررسي است كه تلاش مي شود با پايان كار مطالعات، اين پروژه ها اجرايي شود.

وي كنترل كيفي آب آشاميدني و توسعه و نوسازي شبكه آبرساني را از اولويت‌هاي اصلي شركت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام در سال جاري اعلام كرد.

هم اينك 175 هزار نفر از جمعيت روستايي استان ايلام در 498 روستا تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستايي قرار دارند.

تعداد كل مشتركان آب روستايي استان 47 هزار و 700 مشترك است كه از اين شمار 885 را مشتركان عمومي و ادارات، يك هزار و 587 را مشتركان تجاري و صنعتي و 43 هزار و 99 مشترك را بخش مسكوني تشكيل مي دهند.

منابع تامين آب روستايي استان ايلام 166 منبع شامل 105 چشمه و 61 حلقه چاه است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار