همگرایی را جایگزین تقابل کنیم
عملکرد مجموعه شهرداری، بنام شورای شهر هم هست و شایسته نیست با ایجاد برخی تقابل ها و هجمه های ناصواب به این مجموعه زحمتکش، عملکرد خود شورای شهر در سال آخر زیرسوال برود
کد خبر: ۲۲۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 05 May 2016

طی روزهای اخیر شاهد برخی هجمه ها علیه مدیریت شهری اهواز بوده ایم که هر ناظر بی طرفی نیز به جانبدارانه بودن این هجمه ها اذعان دارند. متاسفانه برخی مخالفان و منتقدان از دایره انصاف خارج شده و با نادیده گرفتن همه زحمت ها، تلاش ها و اقدامات مثمرثمر مدیریت شهری بویژه در شرایطی که کشورمان در شرایط بد اقتصادی به سر می برده و دوران گذار به سوی بهبود شرایط را سپری می کند، یکطرفه شهردار را زیر سوال می برند. چنین رفتار و رویکردی در مقابل شهردار کلانشهر اهواز، بویژه پس از انتخابات دهم اردیبهشت، نشان دهنده سیاست زدگی حاکم بر رفتار برخی افراد و جریانات است که بی محابا همه اقدامات موثر و روبه جلوی مدیریت شهری را زیر سوال می برند و بدون تعیین هیچگونه شاخص و ارزیابی منصفانه و مبتنی بر آمار و مستندات، صورت مجموعه زحمتکش شهرداری را چنگ می زنند.

این یادداشت بمعنای آن نیست که هیچ ایراد و نقدی بر عملکرد مدیریت شهری وارد نیست، خیر. بی تردید در همه مجموعه های مدیریتی کلان با حجم بالایی از مسئولیتها و وظایف و تنوعی از قوانین و انتظارات و انبوهی از مشکلات بجای مانده از سالیان دور و دراز، نقدهایی هم وارد خواهد بود اما براستی نادیده گرفتن حجم بالایی از اقدامات سازنده و روبه پیشرفت در سطح شهر و آغاز پروژه های بزرگ و زیربنایی به نفع چه کسی است؟

آیا سخنان تند و تیز برخی اعضای محترم شورا نسبت به مدیریت شهر، خودزنی نیست؟ در سال پایانی فعالیت شورای شهر، که مردم در انتظار ارائه بیلان کار و انعکاس تلاش های خوب شورا و شهرداری هستند، آیا این خودزنی ها، باعث زیرسوال رفتن فعالیت خود شورا نخواهد بود؟

متاسفانه برخی افراد و جریاناتی که از ابتدای فعالیت شورای چهارم، سعی در زیرسوال بردن عملکرد شورای شهر و شهرداری بوده اند امروزه، از این فضای هجم آلود بهره برده و دوره چهارم را به صلابه نقد و پرسش های یکجانبه می کشند. از این روست که این انتظار از اعضای شورا ایجاد می شود با توجه به شرایط موجود، اجازه ندهند سال پایانی فعالیت شان، به عرصه تخت و تاز و تقابل و زیرسوال رفتن خود و شهردار منتخب شان تبدیل بشود.

شکی نیست که افکار عمومی قضاوت بیرحمانه خود را خواهد داشت و هر اقدام و رفتاری که باعث آزردگی خاطر شهروندان در سال پایانی شورا بشود و عرصه مدیریت شهری را به عرصه تقابل و نقدهای جانبدارانه مبدل نماید بسود شورا و منتخبان مردم در این نهاد مردمی نخواهد بود.

قاطبه اعضای شورا را شخصیت های دانشگاهی، دلسوز و پرتلاشی تشکیل می دهد و در چهارسال گذشته نیز شاهد تحولات خوبی در عرصه خدماتی و عمرانی شهر بوده ایم. شایسته است اعضای شورا در سال چهارم فعالیت زمینه همدلی و همگرایی را تقویت کنند و با انعکاس عملکرد و فعالیت های خود، پاسخی شایسته به اعتماد شهروندان اهوازی بدهند.

در دوسه سال گذشته فعالیت های مهم زیربنایی همچون احداث پل شهید دقایقی برای تسهیل عبور و مرور پل سوم و زیرگذر خلیج فارس به نتیجه رسیده و بزودی شاهد بهره برداری از دو پروژه مهم در تکلمیل رینگ ترافیکی پل پنجم یعنی روگذر جوادالائمه و زیرگذر شریعتی خواهیم بود. احداث پارک های محله ای و مجموعه های ویژه بانوان، زمین های چمن مصنوعی فوتبال، راههای دسترسی، اصلاح هندسی، نصب دوربین های ترافیکی شهری، سراهای محله ای و... از جمله اقداماتی است که به هر حال در این دوره اخیر انجام شده است همانطور که پل ولایت در این دوره به پیشرفت فیزیکی خوبی رسیده و تقاطع چندسطحی ولایت هم آغاز و حدود 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این عملکرد مجموعه شهرداری، بنام شورای شهر هم هست و شایسته نیست با ایجاد برخی تقابل ها و هجمه های ناصواب به این مجموعه زحمتکش، عملکرد خود شورای شهر در سال آخر زیرسوال برود.

متاسفانه برخی از رویه ها و رویکردها در درون و بیرون شورا، نگاهها و شایبه های منفی در مورد این گونه رفتارها و سخن گفتن ها را بدنبال خواهد داشت که بی تردید آسیب آن بیش از همه متوجه خود شورا بعنوان نهادی مدنی و مردمی خواهد بود ضمن آنکه شهروندان از برخی این حضرات نخواهند پذیرفت که چه شده است یک شبه طوفانی از نقدها و هجمه ها را نثار مدیریت شهر می کنند! همانطور که در روزهای اخیر در فضاهای مجازی شاهد بوده ایم نگاه مثبتی نسبت به این رفتارها وجود ندارد.

امیدواریم همه کسانی که دلسوز رفع مشکلات انباشته دهه های گذشته در شهر هستند آستین همت بالا بزنند و با عبور از این فضاهای چالشی و تقابلی، همگرایی و هم افزایی را همچون سه سال گذشته در کنار نقدهای اصولی و سازنده بسط بدهند و در یکسال باقیمانده از عمر شورای چهارم، شاهد همدلی و همصدایی متولیان امور شهر باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار