سال ها پیش یعنی در سال 87 خبرهایی در رسانه ها مبنی بر احداث نخستین شهرک تخصصی چاپ و نشر زمزمه می شد.
کد خبر: ۲۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 04 May 2016
به گزارش تابناک قم، سال ها پیش یعنی در سال 87 خبرهایی در رسانه ها مبنی بر احداث نخستین شهرک تخصصی چاپ و نشر زمزمه می شد. شهرکی که الزام ایجاد آن از سوی چاپ و نشری ها مورد تاکید بود. از همین رو در نقطه جغرافیایی مناسبی واقع در ابتدای بزرگراه قم-تهران عملیات احداث صورت گرفت. هیجانات و ذوق زیاد برای ساخت این شهرک آنقدری بود ک برخلاف عمر طولانی سایر پروژه های عمرانی اما این شهرک 2ساله آماده واگذاری شد.

اما، روزها از پی هم می گذاشت ولی خبری از اهالی چاپ و نشر و نقل و انتقال واحدهای فعال به شهرک نبود.

121 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت ها و شهرک هزینه شد اما دریغ از انتقال چاپ و نشری ها.

اواخر سال گذشته بود که مجددا این شهرک سوت و کور به کانون توجه رسانه ها برگشتند. خبری که در آن گفته شده بود درصورت عدم حضور چاپ خانه داران و ناشران این شهرک به دیگر اصناف منتقل خواهد شد.

چاپخانه داران و ناشران این خبر را تهدیدی بیش نمیدانستند و براین نظر بودند این شهرک برای آن ها باقی خواهد ماند. چرا که مسئولان کشوری و استانی براین موضوع تاکید دارند. در این میان اما مسئولان استانی این تعلل 6ساله را مایه معطلی سرمایه های بیت المال عنوان کردند.

چاپ و نشری ها از لزوم حمایت دستگاه های دولتی تاکید کردند و گفتند نیازمند تسهیلات بانکی کم بهره هستند اما مسئولان میگفتند: "امکانات به قدر مقدورات داده شده است. فعالان چاپ و نشر توقع دارند بدون سرمایه گذاری به شهرک منتقل شوند و این ممکن نیست."

در نهایت باز هم مسئولان تاکید کردند: "تا پایان اردیبهشت ماه تکلیف شهرک مشخص خواهد شد."

در شرایطی ک در نیمه ماه اردیبهشت هستیم اما هیچکدام یک از مسئولان استان حاضر به اظهارنظر یا اعلام وضعیت و روند پیگیری ها نیستند. حالا باید منتظر ماند و دید تا پایان ماه آیا این سکوت شکسته خواهد شد تا تکلیف یکی از سرمایه های میلیاردی استان که معطل بر زمین مانده و خاک می خورد روشن خواهد شد.

منبع: قم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار