کد خبر: ۲۲۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 03 May 2016


استاندار البرز بر لزوم تدوین سند توسعه آی سی تی و فناوری اطلاعات استان و پیش‌بینی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس ازکرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی با اشاره به اینکه سهم برخورداری از مزایای خدمات ارتباطی تنها منحصر به جمعیت ساکن در استان نیست، بیان کرد: علاوه بر جمعیت سه میلیونی ساکن در البرز، از 27 اسفند سال گذشته تا13 فروردین سال جدید، 29 میلیون تردد از جاده‌های استان البرز به ثبت رسیده است، این اگر با تعداد خطوط ارتباطی مسافران همراه شود تبادل سرمایه کلانی را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود. جمعیت سیالی با 200 هزار تردد در کرج که آخر هفته‌ها و مناسبت‌ها نیز دو تا سه برابر می‌شود، منابع اقتصادی منابع و درآمدی خوبی به همراه خواهد داشت.

استاندار البرز در محور دیگری به سفر اخیر رییس جمهور به استان اشاره کرد و با بیان اینکه معاون علمی پژوهشی نیز وی را همراهی داشتند، گفت: در پیگیری مطالباتی که در سفرها به این استان طرح شده بود، آمادگی کامل در حمایت از طرح‌های پژوهش محور اعلام شد.

وی همچنین با اشاره به مزیت نزدیکی البرز به تهران و حضور شرکت‌های متعدد فناوری اطلاعات در این استان که بخش عمده‌ای نیز مقر اصلی‌شان در پایتخت است، بر ضرورت تحرک بازار تأکید و بیان کرد: در توسعه فناوری اطلاعات بخش قابل توجهی به حضور بخش خصوصی متکی است، بنابراین به میدان آمدن شرکت‌ها و تحریک بازار نباید مغفول بماند؛ با این رویه خیز ما باید فرا استانی باشد.

طهایی با اشاره به اینکه با دستیابی به تازه‌ترین دستاوردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تأمین خدمات مورد نیاز مشتریان نه تنها نیازهای داخلی را می‌توان با بسترهای ایجاد شده برطرف نمود، تصریح کرد: حتی می‌توانیم زمینه را برای توسعه همکاری‌های مشترک با کشورهای همسایه فراهم کرده و سرویس‌ها و خدمات مورد نیاز کشورهای هدف را نیز عرضه و تأمین نماییم. با این رویه باید فرایند اشتغال را هم فرا استانی ببینیم.

*پیش بینی ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور در استان

وی همچنین بیان کرد: با توسعه پارک‌های فناوری و مراکز رشد از منابعی مختلف استفاده کرد. از آنجایی که البرز در نزدیکی تهران قرار دارد بسیار از سرویس‌های خدماتی تهران در استان نیز ارائه شود.

*استارت آپ‌های فناوری اطلاعات در استان فعال شود

وی همچنین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سرمایه‌های ارزشمند را ایده‌ها و فکرهای نخبگان تشکیل می‌دهد، گفت: استارت آپ‌های موفق در حوزه فناوری اطلاعات، نخستین جرقه‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای اجرای طرح‌های ارتباطی را رقم می‌زند. انتظار می‌رود استارت آپ‌ها و بک بن‌ها در استان با ایده‌گیری از تازه‌ترین‌های فناوری‌های نوین کلید زده و فعال شود تا صاحبان ایده در این حوزه به تبادل اطلاعات و گسترش همکاری‌ها با شرکت‌ها و صاحبنظران برآیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار