مسئول بسیج سازندگی میاندورود
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود مشکل فروش محصولات داخلی را یکی از معضلات مهم برای تولیدکنندگان دانست و گفت: نبود بازار ثابت و دائمی در میاندورود موجب ناامیدی تولیدکنندگان برای تولید محصول می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، مصطفی ملازاده با اشاره به نقش رسانه‌ها در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اگر میلیاردها تومان اعتبار و تسهیلات در اختیار افراد برای تولیدات داخلی قرار گیرد ولی در نهایت نتوانیم بازخورد خوبی در سطح جامعه داشته باشیم، به‌طورقطع با شکست روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه آگاهی و اطلاع‌رسانی در ایجاد فضاسازی‌ مناسب در جامعه باید به کمک رسانه‌ها نهادینه شود، تصریح کرد: از نقش، جایگاه و تأثیر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی هرگز نمی‌توان غافل بود و باید از این فضای همگانی به شکل مطلوب استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود به اقدامات انجام‌شده در سال 94 اشاره کرد و افزود: ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به ارزش یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به 85 نفر از بسیجیان برای پرورش زنبور عسل، ماهیان گرمابی و سردآبی، دام‌های سبک و سنگین، انواع ماکیان، صنایع دستی، قارچ و صنایع تبدیلی از جمله اقداماتی بود که توسط این نهاد انجام شد.

* آموزش به کشاورزان در زمان تولید محصولات

این مسئول استفاده از کارشناسان و نیروهای بومی را یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار برای افزایش تولید عنوان کرد و ادامه داد: با به‌کارگیری 40 کارشناس بسیجی رشته کشاورزی در هر روستا، آموزش به کشاورزان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت انجام شد که آموزش و روش‌های صحیح و مناسب با هر محصول به کشاورزان سبب افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

ملازاده اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره شغلی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی بسیجیان به ارزش 25 میلیون ریال برای کمک به محرومان سطح این شهرستان، ساخت 10 پایگاه مقاومت بسیج توسط بسیج سازندگی به ارزش 220 میلیون تومان، به‌کارگیری 110 نفر از دانش‌آموزان بسیجی در طرح هجرت 3، برای مرمت و بهسازی مدارس میاندورود از اهم برنامه‌هایی بسیج سازندگی این شهرستان بوده که انجام شده است. 

* ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی برنامه شاخص هفته بسیج

وی یکی از برنامه‌های مهم و شاخص بسیج سازندگی میاندورود در هفته بسیج را ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: در طی این مدت توجه و استقبال خوبی از تولیدکنندگان قرار گرفت که نیازمند توجه بیشتر است و امیدواریم مشکلاتی که وجود دارد به همت همه مسئولان مربوط هموار شود و شاهد رشد و توسعه این شهرستان باشیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود با اشاره به ساخت سرویس بهداشتی و حمام به کمک مؤسسه خیریه در میاندورود برای محرومان، خاطرنشان کرد: در قالب اردوهای جهادی هفت روزه به تعداد 75 نفر و در قالب اردوهای یک‌روزه نیز یک‌هزار و 200 نفر برای ساخت مسجد، پایگاه بسیج، کارهای عمرانی و ... به‌کار گرفته شده‌است.

* ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای 120 نفر از بسیجیان

این مسئول به اقدامات پیش‌رو در سال 95 اشاره کرد و ادامه داد: ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در 14 عرصه برای 120 نفر از بسیجیان، کمک به رفع محرومیت‌زدایی در 15 طرح پیش‌بینی‌شده ازجمله سرویس بهداشتی، حمام، خانه محروم، غسال‌خانه و ...، به‌کارگیری 200 نفر از دانش‌آموزان در طرح هجرت 3 در قالب مرمت و بهسازی مدارس از جمله برنامه‌های امسال از سوی بسیج سازندگی میاندورود است.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری یک‌هزار و 700 نفر از بسیجیان در قالب اردوهای جهادی برای کمک به رفع محرومیت‌زدایی در روستاها برای ساخت پایگاه‌ها و دیگر احتیاجات روستایی به‌کارگیری می‌شود.

*بلاتکلیفی ساخت یادمان شهدای گمنام سورک و اقدام بسیج سازندگی

ملازاده با بیان اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام شهر سورک یکی از دغدغه‌های مهمی بود که در حال اجرا است، تصریح کرد: طی هشت ماه از تدفین شهدای والامقام در شهر سورک و بلاتکلیفی ساخت یادمان این سه شهید، در نهایت بسیج سازندگی میاندورود با کمک‌های مردمی و استفاده از نیروهای بسیج، سربازان و پاسداران اقدام به ساخت المان شهدای گمنام کرده است.

وی تأکید کرد: این طرح با 40 میلیون تومان اعتبار تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از موضوعات حائز اهمیت در این اقدام، استفاده از نیروهای است که در مقابل هزینه‌ها را نیز کمتر می‌کند.

* ایجاد قطب محصولات در شهرستان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود نخستین اولویت در قطب‌بندی کردن شهرستان به یک محصول مورد نظر را ایجاد واحدهای دامی و صنایع تبدیلی عنوان کرد و یادآور شد: به‌دنبال آن هستیم که بحث صنایع تبدیلی را به‌طور جدی پیگیری کنیم تا تولید‌کننده انگیزه بیشتری برای تولیدات داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: پرورش مرغ و ماکیان و صنایع بسته‌بندی، پرورش قارچ، سبزیجات و پرورش ماهی از اهم برنامه‌های امسال بسیج سازندگی میاندورود است.

ملازاده با اعلام اینکه در برخی مواقع از انحرافاتی در پرداخت تسهیلات روبه‌رو هستیم، اضافه کرد: انجام اردوهای جهادی در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی در گروه و حلقه‌های جهادی در قالب آموزش و یادگیری، ایجاد مراکز تولیدی محلی و خانگی، استفاده از تجربه در جهت ایجاد مرکز تولیدی خانگی برنامه‌های مفید و ارزشمندی برای ایجاد اشتغال‌زایی است.

* بسته اقتصادی خانواده برای ایجاد اشتغال بانوان در مشاغل خانگی

وی با اشاره به چالش‌های جدی این شهرستان، خاطرنشان کرد: مشکل فروش محصولات  داخلی به‌عنوان یکی از مشکلات و معضلات مهم برای تولیدکنندگان به‌شمار می‌آید و نداشتن یک بازار ثابت و دائمی موجب شده که تولیدکننده امیدی برای تولید محصول یا کالای مورد نظر نداشته باشد.

ملازاده اضافه کرد: زمانی که مسئولان در کنار یکدیگر همکاری داشته باشند و با ایجاد مکان مناسب در نتیجه با افزایش محصول روبه‌رو هستیم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود با تأکید به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: در صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در انرژی و همچنین توجه به بخش صنایع خانگی در نتیجه می‌توان با برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق شاهد اشتغال مشاغل خانگی باشیم که بسته اقتصادی خانواده یکی از اقدامات مهمی است که باعث ایجاد اشتغال بانوان در مشاغل خانگی می‌شود.

ملازاده به برنامه‌هایی که در گذشته توسط بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج میاندورود برای اشتغال‌زایی انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: 9 مورد کمک به ایجاد استخرهای خاکی و بتنی پرورش ماهی، 36 مورد کمک به ایجاد واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، 17 مورد ایجاد سالن پرورش قارچ، 13 مورد ایجاد پرورش ماکیان، 16 مورد کمک به ایجاد پرورش مرغ بومی، 4 مورد ایجاد پرورش زنبور عسل، 3 مورد کمک به ایجاد گلخانه، 17 مورد ایجاد واحدهای صنایع دستی از جمله قالی‌بافی، 2 مورد ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی از اهم برنامه‌هایی بود که در گذشته انجام شد و امیدواریم امسال با پیشرفت خوبی نسبت به سال‌های قبل روبه‌رو باشیم.

وی در پایان همدلی و همکاری مسئولان در پیشبرد اهداف را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تأثیرگذار دانست و گفت: به‌طور قطع پیشرفت و آبادانی شهرستان در گرو همکاری و مساعدت همه مسئولان است، اگر از سوی مسئولان در ایجاد زمینه مناسب در میاندورود اقدامی صورت نگیرد در نتیجه نمی‌توان پیشرفت در حوزه‌های مختلف را انتظار داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار