مدیر جهاد كشاورزی مهران از آغاز برداشت محصول گندم آبی و دیم در سطح 14 هزار و 500 هكتار از اراضی زیر كشت این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 30 April 2016

مدیر جهاد كشاورزی مهران از آغاز برداشت محصول گندم آبی و دیم در سطح 14 هزار و 500 هكتار از اراضی زیر كشت این شهرستان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت عارف اظهار كرد: 60 دستگاه كمباین به منظور برداشت محصول گندم در نظر گرفته شده است و پیش بینی می كنیم 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از كشاورزان خریداری شود.
وی از فعالیت چهار مركز خرید گندم با نرخ تعیین شده در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: قیمت خرید تضمینی هر كیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جدید 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده است.
وی تاكید كرد: در چند روز گذشته سه هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط این مراكز از كشاورزان گندمكار شهرستان مهران خریداری و ذخیره سازی شده است.
مدیر جهاد كشاورزی مهران توسعه بخش كشاورزی این شهرستان را یكی از مهمترین برنامه این سازمان اعلام كرد و یادآور شد: مهران به دلیل داشتن زمین های آبی یكی از مستعدترین مناطق استان ایلام برای كشاورزی به ویژه كشت گندم است.
عارف از تشكیل كمیته نظارت بر برداشت و خرید گندم و نظارت مستمر بر مراكز خرید گندم نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با همكاری دستگاه های عضو ستاد برداشت، برداشت محصول به موقع انجام شود تا با مشكل رطوبت محصول مواجه نشویم.
شهرستان 30 هزار نفری مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام واقع است در سال زراعی جاری 9 هزار هكتار از اراضی آبی این شهرستان و پنج هزار و 500 هكتار اراضی دیم به كشت گندم اختصاص یافته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار