فرماندار پاكدشت در نشست بررسي مشكلات آب و فاضلاب شهرستان با اشاره به هدر رفت 30 درصدی آب شرب پاکدشت به علت فرسودگی 50 درصدی شبکه توزیع بر لزوم احداث تصفیه خانه شهری در شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 12 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،عليرضا قاسمي فرزاد در نشست بررسي وضعيت و رسيدگي به مسائل و  مشكلات آب و فاضلاب  مراکز شهری شهرستان پاكدشت كه با حضور قائمي،مديركل برنامه ريزي و بودجه استانداري تهران ،پرورش مديركل آبفاي استان، كارگري مديرعامل آبفاي جنوب شرق تهران و نماينده مردم پاكدشت در مجلس برگزار شد،گفت: جمعيت 500 هزار نفري شهرستان پاكدشت از آب شرب شهري استفاده مي كنند كه از اين تعداد 25 درصد در مناطق روستايي ساكن هستند .

وي با اشاره به همكاري و تعامل مسئولان آبفا  به ويژه مديرعامل آبفاي جنوب شرق استان تهران گفت:‌ در موضوعات واگذاري انشعاب ها و مديريت بحران تعامل خوبي با مسئولان آب و فاضلاب برقرار است و طي يك سال اخير شاهد كمترين مشكلات در اين حوزه بوديم .

فرماندار پاكدشت در ادامه با تشكر از مسئولان آبفاي استان و شهرستان پاكدشت در رسيدگي به حوزه آبفاي مسكن مهر نیز گفت:‌ تكميل پروژه هاي آبرساني به 6 هزار واحد مسكوني مسكن مهر در پاكدشت با وجود محدوديت زماني تلاش قابل تقديري است .

وي فعاليت هاي مسولان آبفا در پروژه انتقال آب سد ماملو را قابل تقديردانست و گفت:‌ انتقال آب سد ماملو به عنوان يكي از پروژه هاي سنگين ازنظر استفاده از نيروي انساني و امكانات مالي با تلاش به ثمر نشست و توانست كمك زيادي به وضعيت آب استان تهران كند .

فرماندار پاكدشت در بخش ديگري از سخنانش به اعتبارات تملك دارايي شهرستان اشاره كرد و گفت:‌ 970 ميليون تومان براي بحث آبرساني و آب و فاضلاب شهري در نظر گرفته بوديم كه تا الان 640 ميليون تومان آن يعني حدود 66 درصد آن محقق شده است .

وي افزود:‌از محل اعتبارات تبصره 22 بودجه 93 يا اجراي احكام ماده 180 ، 16 هزار و 498 ميليون تومان در نظر گرفته شد كه صد در صد تخصيص داده شد .

قاسمی فرزاد كمبود زيرساختهاي اصلي تأمين آب شرب مثل حفر چاه، احداث مخازن و شبكه هاي اصلي را از مهمترين مشكلات حوزه آب و فاضلاب پاكدشت برشمرد و افزود:‌ فرسودگي 50 درصدي شبكه توزيع كه باعث اتلاف حداقل 30 درصد آب شرب مي شود، نبود تصفيه خانه شهري و تأسيسات فاضلاب شهري ونياز به تكميل مخازن زميني به مساحت 20 هزار مترمكعب و احداث مخازن هوايي 500 متر مكعبي مسكن مهر امام رضا (ع) از ديگر نيازهاي شهرستان است .

وي با اشاره به اعتباري كه سال هاي گذشته براي تخريب و بازسازي مدارس كشور  در نظر گرفته شد و نتيجه خوبي به همراه داشت اشاره كرد و گفت :‌همچون توجه به ساير مشكلات اختصاص اعتبارات براي بهبود وضعيت آبفا نيز نياز به توجه دارد تا اعتبار ويژه اي تخصيص يابد .

قاسمي فرزاد بهسازي شبكه هاي فرسوده آب و فاضلاب  را نيازمند استفاده از كارشناسان خبره دانست و گفت:‌ مي توان با شركت هاي توانمند و مهندسان داخلي و خارجي مذاكره كرد تا اين شبكه هاي فرسوده به شكل اساسي بازسازي شوند .

فرماندار پاكدشت درپایان نياز به همراهي وزارت نيرو در اجراي طرح هاي آبفاي شهرستان و حل مشكلات موجود و لحاظ اعتبارات ويژه اي در آينده نزديك برای این بخش را امری ضروری در راستای تکمیل پروژه ‎های آبفای پاکدشت عنوان کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار