مدير عامل شهرك هاي صنعتي ايلام از فعاليت 55 درصدي واحدهاي صنعتي شهرك هاي صنعتي استان خبرداد.
کد خبر: ۲۱۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ 25 April 2016

مدير عامل شهرك هاي صنعتي ايلام از فعاليت 55 درصدي واحدهاي صنعتي شهرك هاي صنعتي استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مرتضي دارايي در حاشيه نشست ستاد تسهيلات واحدهاي توليدي دهلران در سال اقتصاد مقاومتي اقدام وعمل با حضور معاون اقتصادي استاندار ايلام،فرماندار دهلران و رئيس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان وصاحبان واحدهاي صنعتي دهلران به ايرنا گفت:45 درصد اين واحدها در ساليان گذشته به دليل سياست هاي نامناسب تعطيل و يا نيمه فعال شدذه است.
وي با ذكر اينكه از سال گذشته 22 واحد غير فعال در استان با تغيير خط و مديريت و تامين سرمايه ومنابع مالي به چرخه توليد بازگشت داده شد اظهار داشت: حمايت از واحدهاي سرمايه گذار و رفع موانع توليد از رويكردهاي جدي دولت تدبير و اميد است.
مدير عامل شهرك هاي صنعتي ايلام از دهلران به عنوان يكي ازشهرستان هاي بالقوه غني استان ايلام به خصوص در حوزه هاي نفت وگاز و كشاورزي عنوان كرد و گفت: رفع مشكلات و فعال كردن واحدهاي صنعتي كوچك و متوسطي كه نيمه فعال يا غير فعال هستند يا با ظرفيت پايين تري از توان كار مي كنند امسال پيگيري مي شود.
وي اظهار داشت: چهار ميليارد و 500ميليون ريال اعتبار سال گذشته به شهرك صنعتي دهلران اختصاص يافت كه اين امر موجب رضايت مندي سرمايه گذاران و واحد هاي فعال در اين شهرك شد.
دارايي با اشاره به 233 طرح صنعتي در شهرك صنعتي دهلران افزود:علت نيمه فعال يا غير فعال بودن بعضي از اين طرح ها مربوط به مشكلات كمبود نقدينگي و فقدان بازار است كه براي اين موضوع هاو رفع اين مشكلات در سال جاري برنامه هايي در دستور كار است تا اين واحد ها توانمند شوند.
وي راهبردامسال را تكميل زنجيره هاي توليدي استان دانست وافزود: شهرستان هايي كه ظرفيت لازم جهت فعال شدن كشت و صنعت و فناوري و صنايع تبديلي دارند در اولويت هستند.
فرماندار دهلران نيز خواستار تسريع در حل مشكلات واحدهاي صنعتي، كشاورزي و خدماتي اين شهرستان مرزي شد و افزود: با توجه به سياست‌هاي دولت و برنامه‌ريزي‌ها در حمايت از صنايع انتظار داريم با راهكارهاي عملياتي و تصميمات مناسب مشكلات صنايع شهرستان حل شود.
اميد علي سبزي بر ضرورت رفع مشكلات سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي شهرستان تاكيد كرد و گفت: توجه به اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي جديد و ايجاد صنايع تبديلي در شهرستان با توجه به ظرفيت بخش كشاورزي از ديگر درخواست‌ها است.
وي گفت: اميدواريم خروجي اين نشست سبب رفع بخشي از مشكلات واحدهاي صنعتي، صاحبان طرح‌ها و سرمايه‌گذاران شهرستان شود.
درپايان نشست از واحدهاي توليد رب گوجه دهلران بازديد و بررسي ها جهت تسريع در رفع مشكلات آن از نزديك انجام شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار