سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی روز پنجشنبه همزمان با میلاد باسعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) در شهر مقدس قم با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت وگو كرد و مراجع نیز به گرمی از ایشان استقبال كردند.
کد خبر: ۲۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 22 April 2016
به گزارش تابناک قم، در روز میلاد حضرت علی(ع)، آغاز و پایان دیدارهای وزیر بهداشت با دو مرجع تقلید 'سید' تنظیم شده بود. دیدارهای سید حسن قاضی زاده هاشمی با حضرت آیت الله سید عبدالكریم موسوی اردبیلی آغاز و پایانبخش دیدارهای وی نیز با آیت الله سید موسی شبیری زنجانی بود. 

** مراجع تقلید در قم با روی گشاده از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی استقبال كرده و از خدمات وی برای بهبود وضع بهداشت در كشور تقدیر كردند. 

** وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی خطاب به وی گفت: خدا را شكر، وضع جسمانی، رنگ و رو، ظاهر و سلامت شما خیلی خوب است و ما خوشحال هستیم. 
وی همچنین سلام دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری را تقدیم این مرجع تقلید كرد و گفت: میلاد حضرت علی (ع) را نیز خدمت شما تبریك می گوییم، خبرنگاران و اصحاب رسانه دست به قلم هستند نمی شود صحبت كرد. 
قاضی زاده هاشمی بعد از توضیحاتی كوتاه در مورد حوزه سلامت و برجام، از آیت الله موسوی اردبیلی خواست نصیحت هایی را كه صلاح می دانند ارائه دهند. پس از آن دفتر آیت الله موسوی اردبیلی از اصحاب رسانه خواست جلسه را ترك كنند. 

** دومین دیدار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید بود. قاضی زاده هاشمی بعد از توضیح در مورد وضع بهداشت دركشور، خطاب به آیت الله مكارم شیرازی گفت: در دیدارهای قبلی تذكراتی در مورد موالید و وضع جمعیت داده بودید كه در این دیدار گزارشی را نیز آماده و تقدیم حضرتعالی می كنم. وی گزارشی از رشد جمعیت، فوتی ها، میزان ازدواج و طلاق در كشور ارائه داد. 

** مساله برجام از موضوعات دیگری بود كه وزیر بهداشت به صورت شفاف بیان كرد و در خصوص سخن رئیس جمهوری درباره برجام دو گفت: برجام دو چیزی جز اخلاق مداری و اتحاد و همدلی نیست. آیت الله مكارم شیرازی نیز گفت: با وجودی كه رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت كردند باز عده ای بی انصافی می كنند. 

** از دیگر جلوه های این دیدارها، تجلیل مراجع تقلید از خدمات وزارت بهداشت بود؛ آیت الله مكارم شیرازی ضمن تأكید و توصیه هایی در مورد سلامت جامعه، خطاب به وزیر بهداشت گفت: دولت و بویژه وزارت بهداشت تحول اساسی در حوزه سلامت ایجاد كردند. 

** از دیگر جلوه های این دیدار ابراز نگرایی آیت الله مكارم شیرازی در مورد تبعات فضای مجازی و نقش مخرب آن بود كه قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز گفت: بسیاری از موارد در فضای مجازی فیلتر می شود اما این مسأله جوابگو نیست و این از عوارض تكنولوژی می باشد. 

** آیت الله نوری همدانی از دیگر مراجع تقلیدی بود كه خدمات وزیر بهداشت را قابل تقدیر دانست و گفت: خدمات شما در مورد بهداشت و درمان در تاریخ ما بی سابقه است. وزیر بهداشت نیز خطاب به آیت الله نوری همدانی گفت: سلام گرم، خالصانه و صادقانه دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری محترم را خدمت حضرتعالی اعلام می كنم؛ ایشان ملتمس دعا بودند. ما نیز از بزرگواری ها و حمایت هایی كه نسبت به دولتمردان كه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، دارید، سپاسگزاری می كنیم. 

** آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به نقش ورزش در سلامت جسمی و روحی گفت: گاهی ورزش كاری می كند كه انسان 90 ساله مانند یك شخص 40 ساله بانشاط و پر انرژی باشد و به ورزشكاران می گویم حاضر هستم با شما در كوهنوردی مسابقه بدهم. 

** وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین پس از دیدار با آیت الله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید نیز در درس اخلاق این مرجع تقلید شركت كرد. 

** استاندار قم نیز كه در دیدار با مراجع تقلید همراه وزیر بهداشت حضور داشت، به خاطر حضور تیم پزشكی وابسته به بنیاد نور آوران و درمان بیماران قمی به صورت رایگان، از وزیر بهداشت تقدیر كرد. مراجع عظام تقلید نیز از این اقدام وزیر بهداشت تقدیر كردند. وی نیز توضیحاتی در مورد این بنیاد را ارائه داد. 

** سید مهدی صادقی استاندار قم همچنین خطاب به برخی مراجع تقلید گفت: وزیر بهداشت شب گذشته تا ساعت یك و نیم بامداد در حال جراحی بیماران بود و صبح زود هم مانند یك جوان و قبراق آماده فعالیت شد. 

** وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی عصر دیروز چهارشنبه با حضور در محل استقرار بنیاد نورآوران سلامت، 12 عمل جراحی چشم افراد بی بضاعت را انجام داد. 

** آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ابتدا حدیثی را مطرح كرد و گفت: هر كس بگوید این حدیث از كدام معصوم است، هدیه ای دریافت می كند، كه چند نفر از خبرنگاران پاسخ درست دادند و آیت الله سبحانی یكی از كتابهای خود به نام قرآن و معارف عقلی را به آنان و وزیر بهداشت و همراهان هدیه داد. 
آیت الله سبحانی همچنین دراین دیدار خواستار تسریع در ساخت بیمارستان منطقه پردیسان قم شد كه وزیر بهداشت نیز گفت: طراحی این مركز درمانی در دست انجام است و تا چندماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 

** آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار وزیر بهداشت، خواستار تجمیع بیمه های درمانی شد كه وزیر بهداشت با تشكر از دقت نظر این مرجع تقلید گفت: بیمه ها زیر نظر وزارت بهداشت نیست اما باید این موضوع پیگیری شود. 

** وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی شامگاه پنجشنبه نیز در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور یافت و به زیارت پرداخت. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار