برای نخستین‌ بار در استان همدان ، کنجد سیاه به صورت آزمایشی در شهرستان اسدآباد کشت شد .
کد خبر: ۲۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 21 April 2016
برای نخستین‌ بار در استان همدان ، کنجد سیاه به صورت آزمایشی در شهرستان اسدآباد کشت شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت : با توزیع نود کیلو بذر کنجد سیاه در بین کشاورزان بیست هکتار از اراضی دیم این شهرستان به صورت رسمی و ترویجی برای نخستین‌بار زیر کشت کنجد سیاه رفت.

ناصر فتاحی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار کشت کنجد نیم تن محصول کنجد برداشت شود، تصریح کرد: اواخر خردادماه زمان برداشت این محصول است. وی تصریح کرد : زمان کاشت تا برداشت محصول کنجد بین نود تاصد روز است .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد ،کشت کنجد سیاه را یکی از کشت‌های کم‌آب‌بر و دیم بیان کرد و اظهار کرد: این کشت با توجه به کمبود منابع آبی زیرزمینی می‌تواند یکی از کشت‌های جایگزین محصولات پرآب‌بر بوده و از صرفه اقتصادی بالایی هم برای کشاورزان برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه فعلا کشت کنجد سیاه دارای خرید تضمینی نیست، تصریح کرد: صنایع‌تبدیلی روغن‌گیری از خریداران مهم این محصول هستند و فروش این محصول با هیچ گونه مشکلی برای کشاورزان مواجه نخواهد.

کنجد گیاهی است یک ساله با ارتفاع حدود یک متر که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک است. برگهای آن بیضی، باریک و نوک تیز است.

 گلهای آن به رنگ سفید یا قرمز، به طور تک تک در کناره برگهای قسمت انتهایی ساقه ظاهر می شوند. کنجد دارای پروتئین، ویتامین های A، B۲، D،E ،F و لسیتین است .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار