فرماندار آرادان:
به گزارش تابناک سمنان،فرماندار آرادان با اشاره به اینکه این شهرستان در بخش معدن و صنعت در محرومیت به سر می‌برد، گفت: تلاش برای تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت در این شهرستان در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۲۱۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 19 April 2016

سعید افشارنادری امشب در جلسه شورای اداری شهرستان آرادان که با حضور علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و محلیات‌های مذهبی برگزار شد، اظهار داشت: آرادان در اواخر سال 1390 با مصوبه هیأت دولت قبل به شهرستان تبدیل شد و بالغ‌بر 15 هزار نفر جمعیت دارد و از 25 روستای بالای 20 خانوار برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم در شهرستان آرادان و روستاهای تابعه در بخش کشاورزی مشغول به کار و فعالیت هستند، ادامه داد: این شهرستان با مساحت 4 هزار و 300 کیلومترمربع در بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن ظرفیت مطلوبی دارد.

فرماندار آرادان اضافه کرد: در شهرستان آرادان بالغ‌بر 21 هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که مهم‌ترین محصولات کشاورزان را می‌توان غلات، پنبه، انجیر، پسته و زیتون عنوان کرد.

افشارنادری خاطرنشان کرد: شهرستان آرادان از جنبه دام و طیور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است؛ به‌طوری‌که 120 هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد.

وی گفت: بالغ‌بر 40 درصد از تولید طیور و تخم‌مرغ در استان سمنان در شهرستان آرادان تولید می‌شود.

فرماندار آرادان با اشاره به اینکه این شهرستان در بخش معدن و صنعت در محرومیت به سر می‌برد، افزود: تعداد بسیار اندکی واحد صنعتی در شهرستان آرادان مستقر است؛ اما این شهرستان برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.

افشارنادری بیان کرد: در آینده ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ثروت به‌صورت مطلوب در شهرستان آرادان انجام خواهد شد و این مسئله وابسته به حمایت و پشتیبانی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری بالغ‌بر 23 اثر تاریخی و باستانی و مذهبی در آرادان وجود دارد که قابلیت گسترش و پیشرفت خواهد داشت.

فرماندار آرادان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ظرفیت مطلوب هر شهرستان را مردم آن شهر عنوان کرد و گفت: آرادان به نسبت جمعیت بزرگ‌ترین راهپیمایی را در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان داشته و همچنین 170 شهید و جانباز را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

افشارنادری به بیان اقدامات در حوزه فرمانداری شهرستان آرادان پرداخت و گفت: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی این است که با مدیریت منابع، مدیریت مصرف و اولویت‌بندی امور درصدد رفع مشکلات اقتصادی اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: پایدار نبودن منابع آبی در شهرستان آرادان و هدررفت آب در بخش کشاورزی و آب آشامیدنی شهر و خشک‌سالی‌های سال‌های اخیر باعث فقیر شدن منابع آبی شده و این ‌یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است.

فرماندار آرادان با اشاره به مطالبات به‌حق مردم در شهر تازه تأسیس آرادان بیان کرد: تعدادی از ادارات در شهرستان آرادان مستقر شد و 21 اداره مستقل در این شهرستان وجود دارد و با امکانات محدود، بدون ساختمان اداری و به‌صورت استیجاری در شهرستان خدمات را ارائه می‌دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار