کد خبر: ۲۱۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندراي البرز از كدگذاري پوشاك والبسته وارداتي دراين استان خبرداد .

به گزارش ايرنا ،حجت اله ملاصالحي روز سه شنبه در نشست مبارزه با قاچاق كالا و ارز البرز افزود: سال جاري اقدام و عمل را در دستور كار كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در دستور كار قرار داده ايم، بر اين اساس كارگروه حمايت از توليد، طرح كد گذاري البسه وارداتي ( جي آي اس) را در دستور كار قرار گرفته است .

وي ادامه داد: همچنين ساماندهي صادرات غيرنفتي و مشتقات آن از اولويت هاي استان در سال جاري بشمار مي رود بر اين اساس محصولات و مشتقات نفتي با كد ويژه فرايند صادرات خواهد داشت.

دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان البرز نيز گفت: فرهنگسازي، توجه به اصل آموزش و اطلاع رساني به مردم سه عمده گام عملياتي اين كميسيون در سال جديد بشمار مي رود.

علي اكبرز زارعي نژاد با ارائه گزارشي از طرح هاي پيشگيرانه گفت: سال گذشته بالغ بر كالاهايي با ارزش 446 ميليارد و 235 ميليون ريال كشف و ضبط شد.

وي افزود: 581 مورد دستگيري،290 توقيف و 363 پرونده به تعزيرات حكومتي معرفي شد.

زارعي نژاد كالاهاي قاچاق كشف شده در سال گذشته را محصولات آرايشي و بهداشتي، دارو، مكمل هاي رژيمي، سيگار، ميوه، البسه، مشروبات الكي عنوان كرد.

وي ادامه داد: در بحث فرآورده هاي نفتي سال گذشته بالغ بر يك ميليون و 252 هزار و 370 ليتر فراورده نفتي در استان كشف و ضبط شد كه در مقايسه با سال قبل 50 درصد كاهش قاچاق فراورده هاي نفتي را در استان شاهد بوده ايم.

دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تصريح كرد: در كنار آن سال گذشته 30 كارگروه آموزشي با همكاري اتاق اصناف و كارگروه هاي فرهنگي و پيشگيري برگزار شد.

وي افزود: در سال 95 نگاه ما به مبارزه با قاچاق كالا و ارز بصورت كلان به مسائل اقتصادي است.

زارعي نژاد گفت: آنچه مقام معظم رهبري و سياست هاي دولت در حمايت از توليد و رونق امنيت اقتصادي است مورد توجه فعاليت هاي اين كميسيون با رويكرد جهادي قرار دارد.

وي افزود: سال گذشته چشم انداز و برنامه هاي پيشگيرانه، مقابله و ايجابي را در دستور كار داشته ايم و اقدامات به سمت كاهش حجم قاچاق پيش رفته است.

دبيركميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان ادامه داد: بهبود اقتصاد و فضاي كسب و كار و همچنين امنيت رواني و اقتصادي در كنار تقويت انگيزه هاي مردمي و ايجاد گرايش در مردم براي مصرف كالاهاي ايراني مورد هدف است.

وي تأكيد كرد: انتظار مي رود دستگاه ها نيم نگاهي نيز به تكاليف خود داشته و ظرفيت هاي موجود را شناسايي و تقويت كنند.

زارعي نژاد ادامه داد: تشكيل كميسيون هاي فرعي در فرمانداري ها مورد توجه قرار گيرد و فرايند مقابله در شهرستانها با هدف كاهش قاچاق از مبداء تا مقصد مورد توجه باشد.

وي تصريح كرد: اقدامات عملياتي و نفوذ به پوسته دروني شبكه ها و باندها همچنين ناامن كردن فرايندبراي قاچاقچيان از برنامه هاي عملياتي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در سال جديد خواهد بود.

وي تشكيل 9 جلسه استاني با 174 مصوبه، 46 جلسه و 368 مصوبه با 90 درصد اجرايي شدن، همچنين تهيه و توليد 160 خبر راديويي و تلويزيوني را از اقدامات انجام شده اين كميسيون در سال گذشته اعلام كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار