معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سال قبل ٧٠ عنوان کتاب به شورای خرید کتاب ارائه شد که از این تعداد ٥٣ عنوان خریداری شده است.
کد خبر: ۲۱۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 19 April 2016

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری با بیان اینکه براساس پیگیری ها هر سال از محل اعتبارات وزارتخانه بخشی برای خرید و اهدای کتاب اختصاص می یابد، اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هر سال اعتباراتی برای خرید کتاب های نویسندگان استان هزینه می کند.

 به گفته وی، برخی نویسندگان تمایلی به چاپ اثرشان در استان ندارند بر این اساس برای حمایت از این افراد عنوان ناشر در شناسنامه کتاب نوشته نمی شود تا استنباط شود که مولف ناشر هم هست یا شورای خرید کتاب برگزار می شود که با توجه به کاهش بیشتر فعالیت ها در تابستان، این کار در مهر ماه صورت می گیرد.

 وی با بیان اینکه درخواست های خرید کتاب توسط نویسندگان دریافت و در این شورا بررسی می شود، توضیح داد: تقاضاها بر اساس نیاز و درخواست مردم اولویت بندی و مدارک به تهران ارسال و در مرکز کشور به طور مستقیم برای خرید کتاب به حساب ناشر و مولف مبلغ واریز می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مورد علت بی رغبتی برخی نویسندگان برای چاپ آثارشان در استان گفت: در خرید کتاب آیتم های ناشر، مولف و محتوا اهمیت دارد و چنانچه محتوا ضعیف باشد خواننده خوبی ندارد، از طرف دیگر انتشاراتی های بزرگ، قدرت فرهنگی کتاب را بالا می برد.

 به گفته وی، شاید نشرهای جدید نقص هایی داشته باشند اما انتشارات استان قوی است.

 وی مشکلات فنی در چاپ را دلیل دیگر برخی نویسندگان مطرح و تاکید کرد: آنها باور دارند نشر کتابشان در تهران از نظر قیمت و مسائل فنی بهتر می باشد در حالی که در استان همه این موارد قابل بررسی و در حد راضی کننده است.

 بنا بر آمار وی، سال قبل ٧٠ عنوان کتاب به شورای خرید کتاب ارائه شد که از این تعداد ٥٣ عنوان بالغ بر ٨٦٩٥ جلدکتاب خریداری شده است.

 بهاری اعتبار سال گذشته بابت خرید کتاب از نویسندگان استان را ٦٠ میلیون تومان عنوان کرد و چون بودجه رشد نداشته اما تعداد کتاب ها زیاد شده است از پیگیری برای افزایش اعتبار خرید کتاب در سال جاری خبر داد.

 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سال قبل ٢٠ هزار جلد کتاب به دستگاه ها، موسسات فرهنگی هنری قرآنی، اشخاص حقیقی و حقوقی، مدارس و... هدیه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار