استاندار ایلام:
استاندار ايلام برخورداري كشور از سرمايه انساني كارآمد و متخصص را از مولفه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي برشمرد.
کد خبر: ۲۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 19 April 2016
استاندار ايلام برخورداري كشور از سرمايه انساني كارآمد و متخصص را از مولفه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي برشمرد.

به گزارش تابناک ایلام،"محمدرضا مرواريد" شامگاه دوشنبه در نشست شوراي مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به انتخاب امسال از سوي مقام معظم رهبري با عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل گفت: در صورتي كه بتوانيم قشر فعال جامعه و بويژه جوانان را از آسيب هاي اجتماعي دور كرده و روحيه كار و تلاش رو در آنان تقويت كنيم زمينه تحقق اهداف كلان اقتصاد مقاومتي ميسر خواهد شد.
وي افزود: دولت يازدهم نيز براي سال 95 برنامه ريزي گسترده اي را در فراهم كردن پيش زمينه هاي تحقق اين امر انجام داده كه يكي از مهمترين نيازهاي آن حضور فعالانه ستادهاي مبارزه با مواد مخدر براي كاهش اين آسيب اجتماعي در ميان خانواده ها است.
استاندار ايلام بر ارائه آموزش هاي سراسري در خصوص نحوه مقابله با اين بلاي خانمانسوز تاكيد كرد و يادآور شد: استفاده از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد در مقابله با اين موضوع بايد در دستور كار مسئولان قرار گيرد.
مرواريد همچنين خواستار نظارت دقيق مديران دستگاه هاي اجرايي در خصوص استفاده برخي كاركنان از مواد مخدر شد و تاكيد كرد: با توجه به ارتباط مستقيم كارمندان با عموم افراد جامعه نظارت در اين زمينه بايد با حساسيت بيشتري دنبال شود.
وي ابراز اميدواري كرد با حضور مستمر اعضاي ستاد و كميته ها شاهد نتايج مملوس تر مبارزه با مواد مخدر در استان باشيم.
فرمانده انتظامي ايلام نيز در اين نشست با اشاره به افزايش 11 درصدي كشفيات مواد مخدر در اين استان طي سال گذشته گفت: بيش از 22 كيلوگرم انواع مواد مخدر نيز فروردين 95 در استان كشف شد كه در مقايسه با چهار كيلوگرم مدت مشابه سال گذشته بيش از 440 درصد افزايش نشان مي دهد.
سردار علي دولتي ادامه داد: مبارزه مستمر با توزيع كنندگان مواد مخدر در ايام تعطيلات نوروزي نيز با قدرت ادامه يافت و با هماهنگي دستگاه قضايي چندين باند حامل مواد مخدر كه قصد داشتند از ساير استان ها اين مواد را وارد ايلام كنند، شناسايي و اعضاي آنها دستگير شدند.
وي همچنين كمبود خودرو در برخي شهرستان هاي استان را از نيازهاي ضروري مقابله با مواد مخدر ذكر كرد و خواستار تامين خودرو براي پليس توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان هاي سيروان و بدره شد.
دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر ايلام نيز در اين نشست با قدرداني از تلاش هاي مجموعه انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي استان در شناسايي و مقابله با عرضه كنندگان مواد مخدر در استان گفت: دستگاه هاي برتر اين حوزه مشخص شده و مورد تجليل قرار مي گيرند.
رضا صادقيان از افزايش 2 برابري اعتبارات سازمان هاي مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: پارسال حدود 26 ميليارد ريال در حوزه پيشگيري ، درمان و توانمندسازي مبتلايان به مواد مخدر استان هزينه شد كه يك ميليارد ريال در حوزه درمان ، 2 ميليارد ريال در حوزه اشتغال و 600 ميليون ريال نيز در بخش توانمندسازي بوده است.
دكتر علي دل پيشه رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايلام نيز در اين نشست از پيگيري پوشش بيمه اي معتادان به مواد مخدر استان خبر داد و يادآور شد: اين قشر يكي از آسيب پذير ترين افشار جامعه هستند و خوشبختانه با تلاش هاي صورت گرفته اين افراد زيرپوشش بيمه سلامت قرار مي گيرند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار