گروه‌هایی تهدید کرده‌اند که اگر قرار باشد «اپرای سعدی» در شیراز اجرا شود مشابه برخوردی را که با یکی از نمایندگان مجلس (علی مطهری) صورت گرفت با این گروه انجام می‌دهند.حال این گروه از ترس جانشان به شیراز نمی آیند!
کد خبر: ۲۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 11 April 2015

تابناک فارس می نویسد:مثل اینکه قرار نیست داستان خودسری ها و بی قانونی ها تمام شود.گاهی آدم شک می کند که در این کشور قانونی هم وجود دارد.

بعد از داستان لغو خودسرانه کنسرت های مجوز دار و برخوردهای خودسرانه و خشن با علی مطهری،حالا شیراز دوباره در آستانه یک خودسری و بی قانونی و یک حاشیه دیگر قرار گرفته است.

نمایش عروسکی «اپرای سعدی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور پس از آنکه امکان اجرا در جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر را پیدا نکرد، قرار بود اول اردیبهشت‌ماه همزمان با روز بزرگداشت سعدی در شیراز روی صحنه رود اما کارگردان این اثر می‌گوید فعلا هیچ چیز مشخص نیست.

 

غریب‌پور در این‌باره توضیح داد: اخیرا در اقدامی نادر، گروه‌هایی تهدید کرده‌اند که اگر قرار باشد «اپرای سعدی» در شیراز اجرا شود مشابه برخوردی را که با یکی از نمایندگان مجلس (علی مطهری) صورت گرفت با این گروه انجام می‌دهند.

 

غریب پور که انگار خوب از وضعیتی که برای علی مطهری پیش آمد باخبر است،از عدم حضور گروهش در شیراز خبر داد و گفت:مسئولیت حفظ جان این 40 نفر با من است و در صورت وجود چنین تهدیداتی به شیراز نمی آییم.

او دلیل چنین اقدامی را حضور یک بانوی هنرمند به‌عنوان یکی از خواننده - بازیگران این اپرای عروسکی دانست و گفت: سحر محمدی در نقش خواهر منصور بن حلاج در این اثر حضور دارد، اما مسئله اینجاست که گویا عده‌ای تصور کرده‌اند، او قرار است به‌صورت زنده در این نمایش عروسکی بخواند. در حالی که معتقدم کار هنرمندانی همچون او آواگری است که آن هم به صورت زنده اجرا نمی‌شود، همانند اپراهای دیگرم، «عاشورا»، «مولوی» و «حافظ» که قبلا با حضور همین هنرمند در شیراز اجرا شده بود.

 

کارگردان «اپرای حافظ» و «مولوی» تأکید کرد: خانم محمدی همانند دیگر افرادی که به جای هر کدام از عروسک‌های نمایش بازی کرده‌اند، نقشی را بر عهده داشته و ما از هیچ اصولی عدول نکرده‌ایم. در این نوع نمایش عروسکی، دیالوگ نقش‌ها به شکلی فاخر گفته می‌شود و لهو و لعبی در کار نیست، به همین دلیل نمی‌دانم چطور عده‌ای به خودشان اجازه می‌دهند این گونه قضاوت کنند.

 

غریب‌پور با اشاره به اینکه این اولین بار است چنین اتفاقی رخ داده و پیش از این برای دیگر کارهایش مشکلی پیش نیامده است، گفت: این گونه تهدیدها به معنی این است که عده‌ای می‌خواهند مملکت را دچار حاشیه‌ کنند. این در حالی است که ما به عنوان یک گروه نمایشی هنری قصد داریم یک نمایش عروسکی را درباره سعدی و آن هم در شهر شیراز اجرا کنیم.

 

سرپرست گروه نمایشی «آران» اضافه کرد: فعلا منتظر هستیم تا مجوز لازم برای اجرای نمایش از سوی وزارت ارشاد صادر شود، هر چند آن‌ها پیش از این به من گفته بودند، صدای هنرمند یادشده را یا حذف کنیم یا فرد دیگری را جایگزین کنیم، اما این نوع برخورد با یک هنرمند صحیح نیست و من چنین کاری را انجام نمی‌دهم.

 

غریب‌پور با بیان اینکه خانواده‌های اعضای گروهش با توجه به بحث‌های پیش آمده ابراز نگرانی کرده‌اند، بیان کرد: تا زمانی که این نوع تهدیدها از طریق سایت‌های مجازی و غیره کنترل نشود و مقامات برخورد نکنند، گروه اپرای عروسکی سعدی به شیراز نمی‌رود، چرا که مسوولیت تأمین امنیت جانی حدود 40 نفر بر عهده من است و از آنجا که می‌خواهم یک کار هنری انجام دهم نه اینکه به میدان جنگ بروم، منتظر فراهم شدن شرایط مناسب برای کار می‌مانم.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
فقط بايد تاسف خورد چرا همچين كساني بايد همچين برخوردي انجام بدن ،فرق اين افراد با وهابي هاي تندرو و طالبان و داعش چيه؟واقعا اين آدما پشتشون به كجا و كي گرمه؟قبل از عيد يه جشن كوچيك كودك رو با وجود داشتن مجور بدون دليل تعطيل كردن توي شهرستان ني ريز كه اگر تعداد زيادي كودك و نوجوان اونجا نسبت به نظام بدبين شده باشند كي جوابگو هست،شنيدم خونواده ها ميگفتن خب شما چطور ميخوايد با ماهواره مقابله كنيد وقتي يه جشن ساده رو به هم ميزنيد!!!
پاسخ ها
saed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
فرق داعشیها با اینها در اینه که اینها ترسی از عواقب کارشون ندارند.زیرا به قول خودت پشتشون گرمه
شيرازي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
به عنوان يك شيرازي اصيل ومذهبي به شما ميگم كه شيراز شهر عرفا وصالحين بوده و جاي فساد و مفسده نيست
حزب الله شیراز
|
France
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
به همت رسانه های هوچی و مقامات شلوغ کن از پیگیری علی جنتی برای مجوز اپرای «سعدی» با استناد به فتوای رهبری درباره صدای زن خبر میرسد.

به فرمایش صریح قرآنی، اسلام دین نؤمن ببعض و نکفر ببعض نیست!

حضرت آقا به چادر هم بعنوان حجاب برتر نظر دارند. آقای وزیر آنجا هم اینقدر پیگیر و دلسوز است؟!

جرثومه های بدحجابی و حرمت شکنی از حریم قدس فاطمی در لندن را آیا نمیبنید؟!

مستخدمین بی بی سی و من و تو را نمیشناسید؟!

خوابید یا خود را به خواب زده اید؟!

متوجهید از سعدی و آبروی او برای که و چه دارید هزینه میکنید؟!

آقای وزیر فرهنگی که به همت همکاران مغرض و خطی , کل دستگاهی که اداره میکند از وظیفه ارشاد غافل مانده را باید سفارش کرد حتما همراه آگاهان اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی و کارشناسان آسیب شناس اجتماعی آگاه به تاریخ و شرعیات و علمای دین وارد این مسائل شوند چون دعوا سر خواندن و نخواندن و لهو و لعب نیست و قصه سر دراز دارد !

ایشان که خود اذعان داشتند در زمینه سینما صاحب نظر نیستند تا آن عرصه را مدیریت کنند و کار تفویض شده به اهلش , لازم است بیدار شوند که خوانندگان زن با چه انگیزه ها و اغراضی مثل قارچ دارند زیاد میشوند و خلاف قانون و موازین شرعی هر روز کار بیرون میدهند و دوست و دشمن , آگاهانه و ناآگاهانه برایشان تبلیغ میکنند .

اهل فن جرم قانونی همکاری آگاهانه و عمدی باشبکه های ماهواره ای من و تو و بی بی سی فارسی وفعالان گروه های مخالف نظام مثل جبهه ملی و پیروان فرقه بهایی و مخالفین حجاب چون مسیح علی نژاد و مروجین اباحه گری را برای آقای وزیر تشریح کنند .

با اسناد و مدارک نشانشان دهند کنسرت تک خوانی درلندن چطور مصادف باشب شهادت دختر گرامی پیامبر عظیم الشان اسلام و با چه برنامه ریزی و حمایتهایی برگزار شد و درادامه مستندات ماجرای کشف حجاب را در جمع مرور کنند .

با چشم باز تبلیغات موجود را ببینند که هشتم مارس گذشته موسیقی فاخر ایرانی را چطور به مسلخ کله پاچه و آش رشته بردند در وین اتریش و تا سطح مبتذل موسیقی روحوضی و کاباره ای ذبح کردند همین عناصر نامطلوب!

خدمتشان بگویند نظام جمهوری اسلامی مقارن روزجهانی زن با چه برنامه های مسمومی طرف بوده همیشه ؛ شاید دوزاریشان افتاد برنامه های سالیانه کمپانی نوا تحت عنوان طعنه آمیز «طنین سکوت» که علنا میگوید «برای حمایت و قدر دانی ازخوانندگان زن ایران» بوده چیست و چه کاسه ای زیر نیم کاسه آن است .

امیدواریم دلسوزان حالی آقایان کنند این پرونده کاملا امنیتی است و بعلت وجود گردانندگان پشت صحنه آن در صف دشمنان قسم خورده نظام در داخل و خارج , اصولا در دادگاه انقلاب باید مورد رسیدگی قراربگیرد نه در دفتر موسیقی و موسسات ناظر نمایش !
سیاسی بازی ممنوع
|
United Kingdom
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
تلاش محمد معتمدی برای مسموم کردن فضای فرهنگی کشور با سیاسی بازی و
پنهان کردن شیطنت های پشت پرده اپرای سعدی با استخدام سحر محمدی

----------------------------

سعدي در شيراز توقيف شد
گنجشک یا قناری
|
Germany
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
این طور نیست که هر خواننده و آهنگ ساز و نوازنده ای در نبود نظارت موثر ارشاد هر چه عشقش کشید بخواند و بسازد و بنوازد و از تبعات اعتراض آگاهانه و به حق امت بیدار حزب الله در امان بماند کما اینکه سال قبل هم خواستند به اسم آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام در برج میلاد اپرای عاشورا علم کنند و با رندی تمام مهدیه محمدخانی - دیگر خواننده سنت شکن تک خوان - را در نقش همسر شمر لعین راهی صحنه کنند که به موقع جلوی آن گرفته شد !
هنردوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
وجودم لبریز از تاسف است.
آقایون گانگستر آخه شما رو چه به هنر که راجع بهش نظر هم می دین!؟
آخه مگه میشه هنوز هم اینطور تفکرات بی بنیادی وجود داشته باشه؟؟؟؟؟
تابناک مرسی از این تیتر؛شیراز شهر گانگسترها
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
هنردوست ِ متاسف که فرق گانگستر و متشرع رو هنوز نمیفهمی، هنر ملعبه دست دشمنان نظام اسلامی اگر باشد هنر نیست دیگر و مطرود است. کمی بفهم و حرف بزن!
همین تابناک که خوشحالت کرده با تیتر نابجا و ناحقش، مستندات معترضان را که ببیند پشیمان میشود!
هنردوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
مساله اینجاست شما هرچیزی رو به دشمن ربط میدید.قطعا کشورهای غربی دشمن ما هستند و مسلما به دنبال نابودی ما هستند.اما اجرای اشعار سعدی در اپرای عروسکی،به پیشرفت فرهنگ ما کمک می کند.واقعا این چه رفتار شرم آوریه که با هنرمندان می شه؟
saed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
آقای مطهری درست فرمودند.اگر دولت توانایی بازدارندگی این داعشیهای وطنی را ندارد.آنها را به مردم محول کنند.اینطور نمیشود یک عده افراطیه دلواپس هرکاری بخواهند بکنند و مردم بخاطر قانون کاری نکنند.اگر قانون فصل الخطاب جامعه است که همه باید پایبندش باشیم واگر نیست بگویید تا مردم دست به کار شوند.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اگر از پشت پرده با خبر باشی و بدانی زیر کاسه چه نیم کاسه ایست حرف شکمی نمیزنی هنر دوست ساده دل
فرهنگی که بند آواز زنی لاقید است فرهنگ نیست مگر به زعم غربیان که سنخیتی با جامعه اسلامی ندارند
شرم آور اما طرز فکریست که مبتنی بر آزادی بی حد و حصر و بی بند و باری حیوانی باشد نه آن چه اصول را متکی به تعالیم دینی میخواهد
بیدار شو از خواب غفلت
هنردوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
دوست عزیز ناشناس من منتظرم تا از پشت پرده و نیم کاسه این اتفاقا برام بگی.دقیقا بگو چه اتفاقی بزرگی داره با صدای یک زن میفته که من به علت خواب غفلت،ازش بی خبرم؟؟
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
اینها تنها چند نمونه از نشانه های آشکار آخرالزّمان است:

عفّت و نجابت زنان و مردان آخرالزّمانی در تاخت و تاز اسب وحشی شهوت تاراج می‌گردد و روح ایشان به لجن زاری بدبو از بی‌عفّتی و هواپرستی تبدیل می‌گردد: "همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیّت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!

زنان در آن زمان، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌ها علاقه‌مند و با سرعت به سوی لذّت‌ها روی می‌آورند. خواهی دید که زنان با زنان ازدواج می‌کنند. درآمد زنان از راه خودفروشی و بزهکاری تأمین می‌گردد. آنان حرام‌های الهی را حلال می‌شمارند و بدین سان در جهنّم وارد و در آن جاودان می‌گردند.

مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی "قحط غیرت" می‌شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده‌های خود دچار نوعی بی‌حسّی و بی‌میلی می‌گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند و حتّی به بی‌عفّتی‌ها و خودفروشی ایشان رضایت می‌دهند: "مرد از همسرش انحرافات جنسی را می‌بیند و اعتراضی نمی‌کند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست می‌آورد، می‌گیرد و می‌خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فراگیرد، اعتراض نمی‌کند، به آنچه انجام می‌شود و در حقّش گفته می‌شود، گوش نمی‌دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
آقای ناشناس این نشانه های آخرالزمان عین زمان اعراب قبل از اسلامه که.آخرالزمان دقیقا از کی حساب میشه؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
به کار گرفتن معلوم الحالی مثل سحر محمدی در هر اثر هنری و به هر بهانه ای مثل اسیدپاشی به چهره نظام اسلامی است و مجوز شرعی ندارد !!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
جواب خون شهدا و ایثار جانبازان و التزام عملی به ارزشهای نظام و پایبندی به آرمانهای امام راحل این است؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
در اصل می خواهند بیداری امت حز ب الله و استانه ی حساسیت جامعه به اشاعه ی منکر و دهن کجی به نظام را بسنجند

با حضور پرشورمان در صحنه ی دفاع از ارزش ها و اصول اعتقادی انقلاب اسلامی چنان .... را به خاک بمالیم که تا عمر دارند ساز و اواز از یادشان برود

... زمان طاغوت ارزانی طراحان خارج نشین توطئه هایی که به قصد تخریب چهره ی نورانی جمهوری اسلامی و تحمیل هزینه به ان کمر به خشکاندن این درخت تناور بسته اند
الگوی فاسد
|
Netherlands
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
آوازخوانی و رقص زنان در جمع مختلط در سنندج و خرم آباد اتفاقی نیست.

ببینید از کجا الگوبرداری کرده اند :

www.navaarts.co.uk/events/SpringTaal230215.html

وقتی فرج علیپور و پسرانش مسلم و میلاد همراه کاک شاهو عندلیبی و کاک احسان عبدی پور و یک سری نره غول سبیل کلفت ....و .... دیگر بعد از بیرون دادن کلیپ رسوای اختلاط با زنان بدحجاب آوازه خوان و نوازنده درست شب شهادت فاطمه زهرا(س) در لندن قاطی زنان معلوم الحال گروه ماه بانو مینشیند و ساز میزند و فیلم .... کاری شان را هم بی بی سی مزدور صهیونیسم با کمال افتخار پخش میکند و آن وقت هیچ مقام مسوولی در ارشاد یا اطلاعات یا ناجا و دادگستری به این .... ..... واکنشی نشان نمیدهد میخواهید روز به روز وضع بهتر از این شود ؟!

ننگ مسلمانان لر و کرد هستند این جماعت ....

ترویج اباحه گری شاخ و دم دارد ؟!

از ماست که بر ماست !

علنا شاهد بازار گرمی ..... برای هم هستیم

قربان صدقه های زیر تصاویر عمق روایط کثیف شبکه های فساد و فحشا را نشان میدهد

www.enjoygram.com/m/984268886019679572_971597824

www.enjoygram.com/m/986049486079699388_1432118881

www.enjoygram.com/m/984620141371991700_971597824

ارشاد خواب
اطلاعات خواب
ناجا خواب
دادگستری خواب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار