تابناک: دبیر انجمن کشتارگاه های صنعتی دام و طیور اصفهان با اشاره به اینکه مرغ دارانی که اکنون مرغ روی دست آنها باقی مانده همان هایی هستند که شب عید حاضر به فروش تولیدات خود نشدند، گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار نیست اما تقاضای مردم برای مصرف مرغ کاهش یافته و این موجب مازاد تولید شده است.
کد خبر: ۲۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، عباس توکلی در خصوص افزایش قیمت مرغ و ادعای مرغ داران مبنی بر اینکه تولیداتشان روی دست شان مانده است با رد این مطلب، گفت: از تاریخ ۱۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین کشش بالایی برای مصرف مرغ در بازار وجود داشت که با تمام شدن ایام تعطیلات تقاضا برای مصرف مرغ در بازار کاهش یافت چرا که خانواده ها مرغ ذخیره شده در منازل خود را مصرف می کنند.

وی با بیان اینکه البته با نزدیک شدن ماه رمضان به طور قطع مصرف و تقاضای مرغ نیز افزایش می یابد، افزود: این تصور که تولید مرغ بالا بوده و یا تنظیم بازار به خوبی صورت نگرفته، اشتباه است چرا که اکنون مصرف مرغ در بین مردم کاهش یافته است.

دبیر انجمن کشتارگاه های صنعتی دام و طیور اصفهان در پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان اعلام کرده اند تولیداتشان روی دست شان باقی مانده و باید هر چه زودتر کشتار داشته باشند، گفت: اگر مرغ روی دست مرغ دار باقی مانده، کشتارگاه نمی تواند کاری کند. کشتارگاه می تواند مرغ گرم را در سطح فروشگاه های شهر عرضه کند و یا میزان بسیار محدودی از آن را تبدیل به مرغ منجمد نماید.

وی ادامه داد: با این وجود اکنون مصرف پایین است و از طرف دیگر شرکت پشتیبانی با توجه به ذخیره مرغ به طور انبوه قادر به ذخیره سازی نیست همچنین کشتارگاه قادر به ذخیره سازی نبوده و نمی تواند با منجمد سازی مرغ با دولت مبازره کرده و به ازای هر کیلوگرم مرغ ۲ هزار تومان سوبسید بپردازد.

توکلی با تاکید بر اینکه با افزایش تقاضا به طور قطع دولت مرغ منجمد ذخیره شده خود را وارد بازار می کند، تصریح کرد: البته دولت چند شبی است که با شرایط ویژه در حال خرید مرغ از مرغدار است.

وی با انتقاد براینکه متاسفانه مرغ داران ما عادت کردند که وزن مرغ تولیدی خود را برای کشتار بالا ببرند، گفت: اگر مرغ ِ مرغ داران وزن کمتری داشت شرکت پشتیبانی تمام مرغ های تولیدی را ذخیره
سازی می کرد.

دبیر انجمن کشتارگاه های صنعتی دام و طیور اصفهان تاکید کرد: شرکت پشتیبانی اعلام کرده حداکثر گوشت مرغ های تا وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم را خریداری می کند در حالی که وزن برخی از مرغ ها بین ۳.۵ تا ۴ کیلوگرم است.

وی گفت: مرغ دارانی که اکنون مرغ روی دست آنها باقی مانده همان تولیدکنندگانی هستند که شب عید حاضر به فروش مرغ خود نشدند.

توکلی با تاکید بر اینکه کشور هیچ کمبودی برای مرغ نداشته و حتی مازاد بر نیاز مردم تولید می شود، بیان داشت: باید شرایط صادرات مرغ فراهم شود اما هنوز مقدمات این امر مهیا نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروز از سوی کشتارگاه ها نرخ مرغ برای مغازه ها ۶۵۰۰ تومان تعیین شد، افزود: فروشندگان به دلیل مازاد مرغ موجود و کاهش تقاضای مردم، مرغ را حتی پایین تر قیمت کشتارگاه عرضه می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار