کد خبر: ۲۱۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 16 April 2016


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ از آمادگی 31 مسجد میزبان طرح معنوی اعتکاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی ساوجبلاغ، حجت‌الاسلام محمدمهدی محمدی اظهار داشت: یکی از رویش‌ها و آثار انقلاب اسلامی ایران احیای اعتکاف بوده که توانست این فضیلت را احیا کند.

وی افزود: اعتکاف در واقع یک برنامه معنوی ارزشمند در مسیر خودسازی و تمرین اخلاق مداری و کنترل غرایض و نفسانیات برای تمامی ایام سال است.

محمدی اعتکاف را یکی از سنت‌های بزرگ اسلامی برشمرد و ادامه داد: برکات و فواید اعتکاف بیشتر از آن است که بتوان گفت و کسانی که به درک فضای معنوی اعتکاف دست می‌یابند، می‌فهمند که چه برکاتی بر آنها نازل می‌شود و این اعتکاف چه جهش‌های عقیدتی برای آنها پدید می‌آورد.

وی اعتکاف را یکی از برنامه‌های خودسازی و انسان‌سازی برای جامعه مسلمانان دانست و تصریح کرد: انسان می‌تواند کل سال را معتکف باشد و اعتکاف محدود به سه روز نیست و این برای انسان افتخار است که بتواند تمام سال را بر نفس خود مسلط باشد.

محمدی اهدای کتاب، طرح با قرآن در زلال اعتکاف، برنامه کرسی تلاوت و دعوت از چهره‌های فرهنگی و دینی شهرستان جهت سخنرانی برای معتکفان و برپایی گفتمان دینی در مسجد را از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی در سطح شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 1980 نفر معتکف شده بودند گفت: از این تعداد 1262 نفر زن و 718 نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه بیش از 66 درصد از معتکفان سال قبل را جوان‌ها تشکیل دادند عنوان کرد: 33.8 درصد از معتکفان سال قبل 15 تا 20 سال ،21 درصد 20 تا 25 سال و 13 درصد 25تا 30 سال بودند که این موضوع نشان از استقبال پرشور جوانان از این آیین معنوی است.

این مسئول افزود: آیین معنوی اعتکاف در بین نسل جوان و نوجوان جامعه نهادینه شده و هر سال این آیین معنوی با استقبال جوانان برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: بیش از 1100 نفر از معتکفین برای چند بار متوالی معتکف شده بوده و 700 نفر نیز برای نخستین بار در این آیین معنوی حضور یافته بودند.

وی همچنین از بیمه معتکفین خبر داد و گفت: تا به امروز معتکفینی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند بیمه شده‌اند.

رئیس تبلیغات اسلامی ساوجبلاغ از برگزاری آیین‌های معنوی و فرهنگی ویژه برای معتکفان در اعتکاف امسال خبر داد و افزود: مبلغان و روحانیان نیز برای انجام آئین عبادی و فرایض دینی و پاسخ به مسائل دینی در مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهرستان حضور می‌یابند و با توجه به تقارن این ایام با شب شهادت حضرت زینب (س) مراسم عزاداری با حضور مداحان نیز طراحی شده تا این ایام از نظر کیفی، باشکوه تمام برگزار شود.

وی گفت: در بحث اعتکاف باید شرایطی فراهم شود تا کسانی که توفیق دارند، از مسجد که خانه خدا است برای تزکیه روحی و معنوی هرچه بیشتر خود در ایام اعتکاف استفاده کنند و از فرصت آیین معنوی اعتکاف برای تقویت فرهنگ دینی و ترویج آموزه‌های دینی در بین نسل جوان بهره گرفته شود.

محمدی خاطرنشان کرد: برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی تلاش می‌شود مساجد به امکانات مورد نیاز تجهیز شوند و همچنین با هماهنگی‌هایی که با شهرداری‌ها و اداره اصناف صورت گرفته فروشگاه‌هایی جهت عرضه برای معتکفین پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار